אוהדי סכנין מתפרעים במהלך המשחק מול בית"ר. סוף לאלימות?
אוהדי סכנין מתפרעים במהלך המשחק מול בית"ר. סוף לאלימות?צילום: פלאש 90

סוף לאלימות? בעוד שבועיים שוב ייפגשו בית"ר ירושלים ובני סכנין למשחק ביניהן שיתקיים במסגרת הפלייאוף העליון של ליגת העל שבכדורגל. משחק בין בית"ר לסכנין תמיד מלווה ביריבות ומתיחות בין שני מחנות האוהדים ולא מעט פעמים אף נגמר בנפגעים בשני הצדדים, זאת מעבר לאלימות המילולית המתרחשת לפני המשחק, תוך כדי ואחריו. 

כבר לאחר משחקן האחרון של השתיים, בעקבותיו נקנסו ונענשו שתי הקבוצות בגין התפרעות אוהדיהם, העבירו השתיים בקשה אל מנהלת ליגת העל שבכדורגל, לקיים את המשחקים הבאים ביניהן ללא קהל אורח. במנהלת הליגה שמעו וכעת גם פועלים בנושא כשהיום (שלישי) העביר יו"ר המנהלת יורם באומן מכתב להתאחדות לכדורגל בנושא. 

במכתבו ציין באומן כי שוחח עם ראשי שני המועדונים, אלי טביב ומוחמד אבו יונס, שהסכימו למהלך, כשהם אלה שפנו בדרישה ראשונה למנהלת לגבי צעד זה.

צעד זה אינו ייחודי לכדורגל הישראלי כשזה נהוג בכמה מדינות באירופה ובעולם, כשביוון משתמשים בו כבר זמן רב ועל כן נקרא הוא "המודל היווני". על פי המודל, כאשר יש סכנה למהומות ולשלום הצופים, תיאסר כניסה של קהל אורח.

גם בהתאחדות לכדורגל תומכים במהלך זה, כשאישורו והכנסתו לתקנון ההתאחדות לכדורגל צפויה להתרחש ביום שני.

בבית"ר אמרו כי צעד זה הגיע בעקבות משחקם האחרון מול סכנין והענישה שבאה לאחר המשחק, וכל זאת מחשש להתלהטות בין מחנות האוהדים. גם דיין בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד נועם ליובין, אמר כי מהלך זה הינו מבורך ואף הכרחי בכדי לשמור על הכדורגל נקי מכל אלימות.