הבית שנשרף בברוקלין.
הבית שנשרף בברוקלין.צילום: רויטרס

שנה לאחר האסון הטרגי בו נספו שבעת ילדי משפחת ששון בשריפה בברוקלין שבניו יורק, התכנסו אמש מאות מכרים ובני משפחה בשכונת סנהדריה בירושלים לכנס חיזוק והתעוררות בהשתתפות האב השכול הרב גבריאל ששון.

שבעה מבני משפחת ששון נשרפו למוות בליל שבת בביתם לאחר שפלטת השבת החלה להעלות באש בשל קצר חשמלי. הרב שלא שהה בבית באותה עת ניצל. גם כך אם המשפחה והבת השניה שקפצו מהחלון ונפצעו באורח קשה. 

בדבריו, שהובאו באתר החרדי 'בחדרי חרדים', הביע הרב גבריאל את הגעגוע העמוק לילדיו וקרא להתחזק באמונה. ״טבע האדם נוטה לשאול ולהבין. כולנו בני אדם, וכולנו יכולים ורוצים לשאול למה זה קרה דווקא לנו. אבל אנחנו יודעים איך יהודי צריך לחשוב. יהודי לא צריך להסתכל לצדדים. יהודי תמיד צריך להסתכל קדימה. תמיד לראות מול עיניו את הקדוש ברוך הוא".

״הילדים שלי היו נשמות. נשמות גבוהות ומיוחדות", ספד האב. ''כל אחד היה חלק מהקדוש ברוך הוא. כל אחד ואחד צריך לדעת שהוא חלק מהקדוש ברוך הוא. אם ההבנה הזו תהיה ברורה לכולנו, הכל ייראה הרבה יותר פשוט ומובן.

''הנטייה האנושית לשלוט בהכל היא חסרת תוחלת. אנחנו צריכים להאמין שהכל בהשגחה פרטית. כשאדם מבין שה׳ הוא המכוון הכל, נוכל להימנע משנאת חינם ומחלוקות, מכיוון שאין שום סיבה לריב ולהתווכח. ה׳ מסדר הכל כרצונו''.

הרב גבריאל ששון אמר כי דווקא כעת, בחודש אדר, יש להמשיך לשמוח. "זה הניסיון שה מנסה אותנו - לשמוח בחודש הזה, למרות האסון. החודש שלאחר האסון, הוא חודש ניסן. חודש הגאולה. מה זו גאולה? גאולה זו ההבנה שאין צורך בשום דבר חומרי. המשיח מגיע - יש הכל. הכל מקבל פרופורציות אחרות.

''כולנו מקווים שהגאולה תגיע בקרוב ונזכה לראות את ביאת המשיח, ואת הילדים איתנו בתחיית המתים. עד אז, נמשיך עם אמונה חזקה והבנה כי זו השגחה פרטית, ונקבל על עצמינו להתחזק ב'בין אדם לחברו'".