בן ארי לחולדאי: דרוש גבול ליו"ש? אוויל

ד"ר בן ארי משיב בחריפות לחולדאי וח"כ חסון הסבורים כי רק גבול בין יו"ש לשאר חלקי הארץ יבלום את הטרור: אווילות וצביעות של השמאל.

שמעון כהן , כ"ט באדר תשע"ו

העם מתפכח. ההנהגה עוד לא. בן ארי
העם מתפכח. ההנהגה עוד לא. בן ארי
צילום: אמיר לוי

בדברים חריפים מבקר יו"ר 'עצמה יהודית', ד"ר מיכאל בן ארי, את דבריו של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הבוקר בגלי צה"ל, דברים בהם קבע כי היעדרם של גבולות בין יהודה ושומרון לשאר חלקי הארץ גורם לטרור הסכינאות והירי.

על דבריו אלה של חולדאי מכנה אותו בן ארי בתואר 'אוויל' ואף קובע בשיחה עמו כי לא הוא שהמציא את הביטוי אלא שלמה המלך כאשר קבע כי גם אם תכתוש את האוויל במכתשת... לא תסור ממנו איוולתו...".

בדבריו מזכיר ד"ר בן ארי לחולדאי כי "לפני חודשיים וחצי הייתה התנפלות של ערביי יפו על אוטובוס ברחוב יפת, רחוב מרכזי ביפו, זרקו אבנים, אנשים נמלטו ונפגעו והוא אומר לבוא ולאכול חומוס ביפו. עכשיו ברוב חוכמתו הוא לא מתכתב עם המציאות".

על ההבדלה שערך חולדאי בין ערביי עזה שאינם דוקרים בסכינים בגלל הגדר שנמתחה לאורך גבול הרצועה, אומר בן ארי: "אני מחדש לו שיצאו אלינו דרך המנהרות עם קלצ'ניקובים ולא עם סכינים, חטפו את שליט ובעקבות זאת שחררנו למעלה מאלף מחבלים שמניעים את הטרור. אין ספק שכל כניעה שלנו מזמינה את המשל הטרור. אני לא קורא לזה גל טרור. זו מלחמה אחת מתמשכת שאנחנו מסרבים לכנות אותה כך כי אנחנו לא מגדירים מי האויב".

מוסיף ד"ר בן ארי ומתייחס גם לדבריו של חבר הכנסת יואל חסון שהכריז כי הגורם לטרור בירושלים הוא סירובה של ממשלת ישראל לחלק את העיר ולהוציא ממנה את הכפרים הפלשתיניים, כהגדרתו: "אני רוצה להתייחס לנקודה אווילית אחרת, נקודה של התעלמות מהמציאות או הכחשה של חולדאי ושל יואל חסון - בקילקלייה יש גבול. יש שם גדר שלא ניתן לעבור אותה. ישראל חשבה שאם ניתן עוד 30 אלף אישורי עבודה לערבים אז יהיה מצב כלכלי טוב והם יפסיקו לרצות את החוף של תל אביב, אז אני רוצה לחדש לרון ואומר לו – רון, אני לא רוצה לומר יקירי, רון תקשיב היטב, הם רוצים את החוף בתל אביב. הם חולמים על החוף הזה. אני מכיר אותם ואני מדבר איתם. הם אומרים שאתה גוזל וכובש, ואם נראה לך שאם יגרשו את תושבי קדומים, עמנואל, יצהר, הר ברכה, יקיר וקרני שומרון ואתה תנוח על זרי דפנה בשייח' מוניס אתה טועה טעות חמורה. הם רוצים גם את הראש שלך. הם לא מבדילים בין הצוואר שלי לצוואר שלך".

ממשיך בן ארי בפנייתו הישירה לחולדאי ומזכיר את דבריו של חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה שקבע באחרונה כי השמאלנית יותר גרועים מהמתנחלים, "והוא צודק, כי השכונות שבנית בתל אביב הם על אדמה פלשתינית כבושה. הבית שלי בקרני שומרון נבנה על אדמות מדינה. מבחינתו אתה כובש מתועב שמגלגל עיניים לשמיים".

"ולגבי חבר הכנסת יואל חסון שעשה פליקפלאק לאחור והיה פעם איש בית"ר. הוא לא מהאנשים הטיפשים", מעיר בן ארי וממשיך: "ירושלים מחולקת עם גדר וחומות, אבל מיד אחרי שחילקו אותה שישים אלף ערבים עברו מצד אחד של הגדר לצד השני, כי במערב ירושלים יש קצבאות, מלגות ובריאות ועוד, ובכל פעם שהם רוצים לעבור הם עוברים בלי שום בעיה. מה הוא מציע לעשות עם שכונת ג'אבל מוכאבר שצמודה לארמון הנציב? גם אותה הוא מציע למסור? ומה לגבי שועפט שבין הגבעה הצרפתית לפסגת זאב? גם אותה? מה הוא מתכוון לעשות? שיספר לנו את התרחיש שלו, איך הוא מתכוון לחלק את ירושלים? פתרונות הקסם שאם רק נברח וניסוג התפוצצו לנו בפרצוף. אני חוזר לעזה – אדון חולדאי שוכח שלפני שנה וחצי הרחובות היו שוממים כי ירו קטיושות מעזה על תל אביב, על בניין העירייה למרות שהוא שמאלני...".

בעקבות דבריו אלה נשאל ד"ר בן ארי מדוע לטעמו אנשים כמו חולדאי וחסון, שאותם הוא אינו מגדיר כטיפשים, אומרים את דבריהם למרות הנתונים והעובדות שהוא מציין ומזכיר. לטעמו הסיבה היא אחת: "הם אנשים דתיים", הוא אומר ומבהיר: "ואנשים דתיים העובדות לא מבלבלות אותם... הם מציירים לעצמם סוג של אזור נוחות והם חיים בתוכו. הם אומרים שאני הגזען, אבל הם הגזענים הקשים ביותר כשהן חושבים שלערבי אין לאומיות וכבוד לאומי וכל מה שמעניין אותו זה תקציבים ואוכל, ולא מעניין אותו רמת אביב. האזורים האלה במיוחד הם אדמות כבושות".

בהקשר זה הוא מזכיר ומספר על אירוע שהתקיים באוניברסיטת תל אביב על נושא הכיבוש בעקבות הוצאתו לאור של ספר בנושא זה. "אנשי הביטחון לא נתנו לנו להיכנס. אחר כך איפשרו רק לברוך מרזל להיכנס. בחוץ פגשתי את אחד הפרופסורים אמרתי לו 'איך אתה מעז? כאן, בבניין גילמן למטה היה מסגד. אתם כאן על שטח כבוש', אז הוא אומר לי 'אז לאן אתה רוצה שאני אלך?', אמרתי לו 'ולאן אתה רוצה שאני אלך?'. הוא אמר לי 'תבוא לפה', אמרתי 'אתה תבוא אליי. אני לפחות לא יושב על מסגד. מה זו הצביעות הזו?'. שום דבר לא מבלבל אותם. יכול לשבת פרופ' גדי אלגזי שמשבח רצח של יהודים ואת מה שהוא מגדיר כהתנגדות. הערבים היו בהלם מהארס שנוטף ממנו. הוא מטיף מאוניברסיטת תל אביב על הכיבוש והוא ממובילי ארגון זוכרות שמדבר על כפרים ערבים שנכבשו ב-48 והלשכה שלו יושבת על חורבות שייח מוניס. הצביעות לא מבלבלת אותם, ומדובר באיש מבריק וחכם. אני לא מזלזל בו. האנשים האלה הם דתיים בשנאת ישראל שלהם".

ממשיך ד"ר בן ארי ומספר על מפגש עם בני נוער, תלמידי אחת המכינות הצבאיות, שבו קם אחד התלמידים וסיפר על דברים ששמע מראש מועצה בשגב שלום ולפיהם מאחר שאנחנו לא נותנים להם חינוך ופיתוח התוצאה היא שהם דוקרים. "הוא אמר את זה בשיא התמימות וההצדקה לדקירות. הצלחנו לבלבל את עצמנו לחלוטין בידיעה מי אנחנו ולאן אנחנו הולכים. לכן ממשלת ישראל חסרת אונים. היא לא פושעת אלא פשוט ממשלת כלום. האם כשנאמר ש-99 אחוזים מערביי ישראל נאמנים לישראל הם יהיו כאלה? אם תגיד את משאלת הלב שלך יומם ולילה זה ישנה את המציאות?".

עם כל זאת מוצא ד"ר בן ארי את מה שהוא מגדיר כנקודת אור בסקר הנרחב מאוד שבוצע בקרב כ-5500 נשאלים וממנו עלה כי 48 אחוזים סבורים שרעיון גירוש הערבי הוא רעיון נכון. לדבריו בכך יש עדות שקרוב למחצית מהישראלים סבורים שכהנא צדק. "אם יש הוכחה לכך שאין כאן דמוקרטיה זו המציאות שבה אין שיקוף בפוליטיקה הישראלית ובפרלמנט לדעותיהם של רוב העם".

"אפשר להתנתק מעזה? הרי הגדרות האלה יפלו עלינו יום אחד? הם לא יכולים לגור שם. מישהו מאמין שקלקיליה תשרוד כך עוד שנתיים? מי שחוש בכך הוא או שקרן או נוכל או מנוצל. הם לא יכולים ליות כך. אין שם מקום. לאן הם יתפרצו ויתפוצצו? לכפר סבא. צריכה להיות כאן התעשתות. אומרים שזה לא פשוט לגרש אותם וזה נכון, אבל מי שלא יגרש את האויב שלנו יגרש יהודים, ואלו מיטב אנשי הימין שאומרים שלא רוצים לגרש אותם. לא נחיה יחד עם האויב שלנו".