זירת הפיגוע הרצחני ביפו
זירת הפיגוע הרצחני ביפוצילום: דוברות איחוד הצלה

הביטוח הלאומי נערך לטיפול בפצועים המאושפזים בבתי החולים, בעקבות גל הפיגועים, ובבני משפחות הנפגעים, בהם תיירים מחו"ל.  

אתמול נרצח בפיגוע בנמל יפו תייר אזרח אמריקאי, ונפצעו ארבעה תיירים המאושפזים בבית החולים איכילוב. הפצועים הזרים ומשפחות הנפגעים מטופלים על ידי עובדי השיקום ומחלקות נפגעי פעולות איבה בביטוח הלאומי והם זכאים לתגמולים מלאים כנפגעי פעולות איבה.

עובדי הביטוח הלאומי נמצאים בקשר עם בתי החולים, מבקרים את הפצועים, ובודקים מהם הצרכים המידיים של הפצועים ובני משפחותיהם. כמו כן נבדקת האפשרות להטיס במידת הצורך, קרובי משפחה לארץ כדי שישהו ליד מיטות הפצועים.

נמסר כי הביטוח הלאומי יממן את כול הוצאות הטיפולים הרפואיים, הנפשיים, והציוד הרפואי שיידרש בעתיד בעקבות הפציעה, כמו כן הפצועים יהיו זכאים לקצבאות, הטבות ושיקום נפשי ומקצועי מהביטוח הלאומי, הכול במסגרת התגמולים שמעניק חוק נפגעי איבה.

הביטוח הלאומי יצר קשר עם משרד החוץ בכדי לטפל במשפחת ההרוג ובסדרי הטסת ההרוג לחו"ל, "אנחנו ממתינים להחלטת המשפחה לגבי היכן יתקיים טקס הקבורה ונפעל בהתאם. הביטוח הלאומי יכסה את הוצאות הטסת הגופה או הבאת בני המשפחה לארץ, ויממן את כול עלויות הקבורה, כמו כן בני המשפחה יהיו זכאים לקצבאות והטבות כמשפחה שכולה של חלל פעולות איבה".

בגל הפיגועים האחרון, מאז ראש השנה, נרצחו 26 אזרחים, בהם 2 תושבים זרים, ונפצעו כ- 340 איש. "הביטוח הלאומי רואה בטיפול ובשיקום של נפגעי פעולות האיבה ומשפחות הנספים שליחות לאומית חשובה, ומשקיע מאמצים מרובים בשיקום הפצועים ומשפחות החללים", נאמר בהודעת הביטוח הלאומי.