הלווית אמיר מימוני ז"לתקשורת שב"כ

ראש השב"כ יורם כהן נשא אחר הצהריים (רביעי) דברים בהלוויתו של עובד שירות הביטחון הכללי אמיר מימוני ז''ל,שנהרג במהלך פעילות מבצעית בעוטף עזה - בשל טעות בזיהוי.

כהן ספד למימוני בהלוויה שנערכה בבית העלמין במושב נוגה. "אמיר היקר, בלב כואב ובדמע, אני נושא דברים לזכרך בשם עובדי השירות. אתמול בשעות הערב, שהית יחד עם עמיתך ולוחמים נוספים סמוך לגבול עם רצועת עזה. היתה זו עוד פעילות מבצעית נדרשת ומורכבת, בה נטלת חלק כלוחם וכמפקד, כמו בכל מהלך השנתיים האחרונות מאז שהצטרפת לשורותינו. זאת, מתוך תחושת שליחות ותרומה לביטחון העם והמדינה שאת רגביה ונופיה כה אהבת".

"פעילויות אלה", המשיך ראש השב"כ, "המבוצעות בכל שעות היממה, בכל מקום בו יש לשב"כ אחריות סיכולית, מאופיינות באינטנסיביות, ברמת מורכבות גדולה, לעיתים באי-בהירות, בחשאיות בבחינת "מגן ולא יראה", בתנאים קשים, בסביבה עוינת ורווית סיכונים. לא רבים מסוגלים לעמוד בעומס, במתח וברמת הביצוע הנדרשת לאורך זמן, נדרש מהם מאמץ רב ותכונות אישיות".

הוא סיפר כי מימוני היה מסור לתפקידו. "בכל התנהלותך ובמעשיך הֶפגנת אחריות, רצינות, השקעה, שיפור מתמיד במקצוענות וחניכה איכותית של מאבטחים-לוחמים חדשים. משיח עם מנהליך במרחב, אני למד אודות ההערכה הרבה לה זכית, נכונותך לסייע, "ראש גדול", היותך מקובל חברתית ובעל יחסי אנוש מצויינים". 

"לצערנו, התפתחות מבצעית טראגית שאירעה אמש במהלך המבצע בשטח, הובילה לתובנה שונה באשר לתמונת המצב ולהתפתחות מיידיות האיום. עקב זאת, לוחם עמית משב"כ טעה בזיהוי וביצע ירי לעברו של אמיר ופגע בו - כל הניסיונות להצילו, עלו בתוהו", סיפר כהן.

הוא הוסיף כי "תקלה מבצעית זו, נחקרת בשעות אלה ותתוחקר באופן יסודי בכל הרמות בארגון על-מנת להימנע מכשלים דומים בעתיד. כל האמור, אינו מקהה את כאבנו, על אובדנו של אמיר,  כה צעיר, עוד טרם שהקים משפחה. זאת, בנוסף להכרה ולידיעה אודות תחושת הסבל והכאב הרב שתלווה את משפחתו וחבריו בבית, במושב ובשירות, שהכירוהו וכה אהבוהו".

ראש השב"כ פנה לבני המשפחה ואמר, "נעשה כל שניתן על מנת להקל ולו במעט על סבלכם, אך לא נוכל למלא את החלל הגדול שיצר אמיר עם לכתו. נוכל לעלות על נס את תרומתו לביטחון המדינה ולחנך לאורו".