מחסום שועפט
מחסום שועפטצילום: חטיבת דובר המשטרה

צר לי אחי ורעי בשמאל, אבל אין גזענות בימין.

נכון, קצת קשה לעכל את הבשורה הזו, בעיקר אחרי הצהלולים שעלו מקרבכם אחרי הסקר שלימד על כמעט מחצית מהאוכלוסייה שאינם שוללים את גירוש הערבים מהארץ. ובכל זאת אני מתעקש – אין גזענות בימין.

נכון, זה נשמע מאוד גזעני, ישראלים שרוצים לגרש ערבים. גם הדרישה להפריד בין קווי האוטובוס של מתיישבי יהודה ושומרון לאלו של שכניהם המוסלמים נשמעת מאוד גזענית. גם כשאיש מג"ב עוצר ערבי ומבקש ממנו תעודות זה נשמע די גזעני - ואולי זה לא נאור כל כך להעדיף שבבניין שלכם לא יתגוררו ערבים. אבל בכל זאת חברים, כל זה ועוד הרבה דוגמאות שאתם מנופפים בהן בלהט זה לא גזענות.

אמנם מומחי האקדמיה המלומדים וגאוני המשפט חמורי הסבר לצד אמני רקק, צווחני רחוב ואנשי תקשורת מנופחי חשיבות עצמית מכים בנו יום ולילה בשבט לשונם האשמות חמורות על היותינו גזענים - ומקפידים לקנח את דבריהם בהשוואה מטרידה ומוטרדת מאירופה של שנות השלושים, או לפחות רומזים לכולנו על 'ימים אפלים' וכבר כולנו מבינים במה מדובר ועוברים לדום מתוח. גזענות זה לא.

ולמי שהדברים לא ברורים - ובעיקר למי שמשוכנע שאכן גזענות היא זו שמניעה את הימין הישראלי, מומלץ להציץ במילון אבן שושן על הגדרת המילה גזענות. "ההשקפה שעמי העולם נחלקים לגזעים מיוחסים אחד (גזע אדונים) ולגזעים אחרים שהם נחותים". על הביטוי 'תורת הגזע' נכתב שם "המדע המחלק את האנושות לגזעים שונים בעלי סימני היכר ביולוגיים".

מישהו מוצא קשר כלשהו בין כל מה שמוטח בימין הישראלי ויחסו לערבים לבין מה שנאמר כאן?

כל אותן דוגמאות שהשמאל מנופף בהן כאילו היו שנאה גזענית של הימין לערבים אינו אלא מענה טבעי לגל טרור, לרצחנות, להסתה בלתי פוסקת ולתאוות דמים בלתי נשלטת. קוראים לזה בעברית פשוטה יצר קיום.

לפני רצף האינתיפאדות שהביאו עלינו הסכמי אוסלו מה היה אחוז המבקשים לגרש ערבים מהארץ? בידקו את תוצאות הבחירות בהן התמודד הרב כהנא בשעתו עם מצע שכזה ותגלו (וגם אז, מה שהוביל את מעט מצביעיו לשלשל 'כך' לקלפי לא היה שנאה גזענית אלא מחשבה שלא ניתן לחיות לצד אויב שמבקש כל העת לחסל אותך).

נסו להיזכר בתקופה ההיא שלפני הפיגועים והגדרות – ערביי חברון ורמאללה היו מועסקים בתל אביב ובחיפה, לנים שם באין מפריע והופכים את חופה של תל אביב לחלק בלתי נפרד ממפת הטיולים שלהם. בלי גדרות ובלי מחסומים. מה היה אז? היינו נאורים יותר? לא היינו גזענים? או שפשוט לא היינו צריכים אז להתגונן כל כך במחסומים, בלוחמי מג"ב, בגדרות ובהתרחקות שכזו? מה שהוביל לכל מה שנראה בעיניכם כתסמיני גזענות הוא אך ורק תגובה (לרוב מינורית) לשטף הרצחנות שהפך חלק משגרתנו.

אני רוצה להיות תמים ולהאמין שבבסיס ההאשמות שמטיח השמאל בימין נמצא טוב פנימי שנובע מהערצתם של אותם אנשי שמאל לחסידי אומות עולם וללוחמי חירות מסוג זה. זה נחמד מאוד ואפילו ראוי לכבוד, אבל אין צורך להמציא שואה כדי שיהיה במה להילחם.

חברים, זו לא שואה ומי שמבצע השוואות מוטרפות והזויות שכאלה בין המציאות שלנו כאן בישראל ל'ימים שלפני השואה' או ל'ימים אפלים' הוא במקרה הטוב בור מוחלט ובמקרה הרע מכחיש שואה. כי משמעות דבריו היא שיהודי אירופה בשנות השלושים ביצעו פיגועי טרור נגד העם הגרמני, התפוצצו באוטובוסים, דקרו למוות אזרחים שלווים בגרמניה, חתרו תחת השלטון הגרמני, חברו לאויביה של גרמניה, הסיתו נגד המשטר הגרמני בכל דרך ופגעו בכל סממן שלטוני בגרמניה של אותם ימים. עיון מהיר בדפי ההיסטוריה לא מגלה סיפורים שכאלה, אז אל תשוו ואל תהיו מכחישי שואה.

מדהים ומאכזב לגלות שהשוואות מעוותות שכאלה מופקות דווקא מיושבי האקדמיה ונושאי דגל האינטלקט והמחקר. אם זה מה שיצא לכם משנות אקדמיה רבות כל כך אולי באמת כדאי שתעזבו את מגדל השן הזה. הוא לא עושה לכם טוב, חברים.

ולסיום, אם אתם מאוכזבים שאין לכם עכשיו גזענות להילחם בה אל דאגה. יש גזענות אמיתית ואתם מוזמנים להצטרף למאבק בה ורצוי בכל הכוח. נדמה לי שכאשר מישהו מגדיר בני עם אחר כבני קופים ובני חזירים, כלומר כעם נחות ובלתי אנושי, מי שמוסיף ומגדיר בני עם אחר כבני מוות, כלומר עם חסר זכות חיים על פני הכדור הזה, עונה בהחלט להגדרה של 'גזען' (ע"ע הגדרת מילון אבן שושן, כמה פסקאות למעלה).

אז אם לא בא לכם להיאבק בגזענים האמיתיים הללו - לפחות, כך אמליץ לכם בידידות, אל תיאבקו למען הגזענים הללו שמבקשים להקים מדינה נקייה מיהודים (מצלצל לכם מוכר?), או לכל הפחות אל תגדירו את המאבק שלכם למען הגזענים כמלחמה בגזענות.

(הערת הבהרה, למקרה שהדברים לא ברורים מאליהם: הקביעה שבכותרת אינה מתייחסת לאנשי ימין פרטניים שיכולים כמובן להתגלות כשונאים, אלא לימין הישראלי ככלל)