רגב. יד קשה נגד התנהגות אוהדי סכנין ובית"ר
רגב. יד קשה נגד התנהגות אוהדי סכנין ובית"רצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

פסטיבל הזמר המזרחי, "למנצח שיר מזמור", יתקיים השנה בעיר טבריה במהלך חופשת הפסח, למעלה מ-30 שנה לאחר הפעם האחרונה בה נערך.

הפסטיבל ההיסטורי התקיים בישראל במהלך כל שנות ה-70 והמחצית הראשונה של שנות ה-80, והיה מקפצה משמעותית למרבית הדור הותיק של כוכבי הזמר הים תיכוני.

הפסטיבל, שמתחדש ביוזמתה של שרת התרבות מירי רגב, יתקיים במשך יומיים (27-28 באפריל) על חוף הכנרת.

ערב הפסטיבל יפתח במופע מחווה והצדעה לזמר דקלון בהנחייה ובניהול אמנותי של ירון אילן, בו ישתתפו גדולי הזמרים והזמרות במוזיקה הישראלית הים תיכונית.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, אמרה לקראת חידוש הפסטיבל, "אני גאה ונרגשת להחיות את הפסטיבל 'למנצח שיר מזמור' שזימן לנו גיבורי תרבות כמו חיים משה, זהר ארגוב, שימי תבורי ורבים אחרים. זו הייתה הבמה המרכזית בה ניתנה הזדמנות לאמנים מהז'אנר הישראלי הים תיכוני להציג את יצירותיהם ואת תרבותם".

לדבריה, "אני שמחה להשיב לעם ישראל את מסורת הפסטיבל שילווה אותנו גם בשנים הבאות משום שאני מאמינה שהוא יביא לנו הרבה כבוד. החיבור בין היוצרים הוותיקים ששתלו בעמל רב את שורשי תרבות המזרח בישראל לבין היוצרים הצעירים שפורחים בכל הארץ מסמלת את דרכה ועושרה של התרבות בישראל".

"אני מזמינה את כל הציבור להגיע לחוף הכנרת וליהנות מיומיים חוויתיים בחינם לכל המשפחה. צפויה לנו חגיגה אמתית של תרבות", הוסיפה רגב.