מעוותים את המציאות. מקלב
מעוותים את המציאות. מקלבפלאש 90

במסגרת הרפורמה במערך התחבורה הציבורית שיושמה לאחרונה, הוזלו והוסדרו הנחות לנוסעים בתחבורה הציבורית.

במהלך דיון שהתקיים במליאת הכנסת, שאל ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) את שר התחבורה ישראל כץ מדוע הנחות הסטודנט בתחבורה הציבורית אינן חלות על תלמידי ישיבות.

"הרפורמות הרחבות בתחבורה הציבורית מבורכות, אך כדי להשלים את המהלכים מן הראוי שהנחות הסטודנטים יינתנו גם למי שלא לומדים במוסדות אקדמיים כדוגמת תלמידי ישיבות", טען מקלב.

בדבריו תמה ח"כ מקלב על פי איזה תבחינים משרד התחבורה קובע את קביעותיו. "האם תלמידי הישיבות אינם אזרחי ישראל? אם הם מתקשים פחות בתשלום הנסיעות? מן הראוי שגם הם יהיו זכאים להנחה", אמר

במענה לשאילתה  השיב שר התחבורה כי למהלך זה יש משמעות רחבה וצריך והדבר צריך להתקבל בשיתוף משרדי הממשלה השונים. "בגלל המשמעות התקציבית של מהלך הנחות שכזה, יש לבצע זאת בתיאום עם משרד האוצר". 

על כך אמר ח"כ מקלב "דווקא במובן הזה, תלמידי ישיבות לרוב אינם משתמשים בכרטיס סטודנט חופשי-חודשי שם הסבסוד גבוה יותר, שכן דרך החיים בישיבות הוא כזה שגורם לכך שעיקר השימוש של תלמידי ישיבות בתחבורה הציבורית הוא בנסיעות מזדמנות. בנסיעות כאלה ההנחה לסטודנטים היא פחותה, ועל כן העלות התקציבית אינה כה משמעותית – אך המשמעות מבחינת הציבור גדולה ומהותית".