גולד במהלך הפגישה עם מקבילו, בדרום אפריקה
גולד במהלך הפגישה עם מקבילו, בדרום אפריקהצילום: משרד החוץ

ממשיכים לשדרג את היחסים הדיפלומטיים עם דרום אפריקה. מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד נועד היום עם מקבילו הדרום אפריקני ג'רי מתיוס לשיחות על הגברת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות.

המנכ"לים סיכמו על הרחבת הפעילות הדו צדדית במגוון נושאים ובמרכזם חקלאות, מסחר ומדע. לערוץ 7 נמסר כי הדיונים נערכו באווירה חיובית ורצון משותף להעמיק יחסי דיאלוג וידידותית בין דרום אפריקה וישראל.

מדובר בביקור רשמי ראשון ביבשת - מאז הושקה בישראל בשבוע שעבר שדולה חדשה לקידום יחסי ישראל ואפריקה. גולד עתיד להיפגש במדינה גם עם ראשי הקהילה היהודית. 

מעניין לציין כי ישראלים ודרום אפריקאים פעילים במגוון רחב של שיתופי פעולה ופרויקטים בהם נעשה שימוש בטכנולוגיות מים, חקלאות וטכנולוגיות רפואיות ישראליות. פרויקטים אלה מביאים תועלת לאוכלוסייה המקומית לא רק בשיפור הבריאות והתזונה - אלא גם יוצרים מקומות עבודה והזדמנויות עסקיות, כולל ייצוא של תוצרת חקלאית לאירופה.

הסחר ההדדי בין שתי המדינות מסתכם כיום בכמיליארד דולר, והזדמנויות משמעותיות לצמיחה נוספת צפויות לתרום לכלכלת שתי המדינות.

מעבר לקרבה הגיאוגרפית, ישראל ואפריקה מתמודדות עם אתגרים משותפים רבים, החל בנושאים סביבתיים הנובעים משינויי אקלים ובצורת, נושאים ביטחוניים, לרבות מאבק בטרור, ושיתוף פעולה בתחום הגנת הסייבר. במשרד החוץ אומרים כי "אתגרים משותפים אלה יוצרים קרקע פוריה ליחסי גומלין חזקים, בין ישראל למדינות היבשת".