מיין קאמפף
מיין קאמפףצילום: רויטרס

עותק מהספר "מיין קמפף" שהיה ברשותו של היטלר נתפס בדירתו במינכן בשנת 1945 על ידי חיילי צבא ארה"ב שפשטו עליה.

בשבוע הבא יעמוד הספר למכירה בבית מכירות פומביות במדינת מרילנד בארה"ב, כאשר ההערכות מדברות על מחיר שינוע בין 12-15 אלף דולרים. יחד עם הספר הידוע לשמצה יועמדו למכירה פריטים נוספים מתקופת השלטון הנאצי.

הספר נותר ברשותה של אחת מבנותיו של החיילים האמריקאים שפשטו על דירתו של היטלר בחודש מאי 1945 והחרימו את הספר. "הספר בכיסוי עור אדום. זוהי מהדורה נדירה של הספר אשר לא זמינה לציבור הרחב, ונשמרה ככל הנראה על ידי היטלר לשימוש עצמי או כמתנה אפשרית עבור אחד ממעריציו. הפריט הזה הוא באיכות הטובה ביותר שנמצאה", נכתב בתיאור שפירסם בית המכירות הפומביות לקראת פתיחת המכירה ב-17 במרץ.  

למרות שמדינות רבות בעולם אסרו את מכירתו של הספר, המביא את האג'נדה הנאצית של היטלר ורעיון השמדת העם היהודי שנכתבה על ידו בתא הכלא בשנת 1927, בארה"ב מעולם לא נאסרה הפצת "מיין קמפף" וניתן למצוא את הספר בחנויות ספרים.

לאחרונה יצאה לאור מהדורה חדשה של הספר בגרמניה, שהודפס על ידי המכון הגרמני להיסטוריה לאומית וכלל הערות של היסטוריונים מהמכון. הביקוש לספר היה עצום.

מלבד הספר, יציע בית המכירות הפומביות "אלכסנדר" במדינת מרילנד גם פריטים נוספים הקשורים לצורר הנאצי. ביניהם ניתן למצוא מזלגות וצלחות הקינוח ששימשו אותו, כוסות קוקטייל, וכן מכתבים ופתקים שנכתבו על ידי ראש האס.אס. היינריך הימלר.