מחטף ביום האחרון. ח"כ גרמן
מחטף ביום האחרון. ח"כ גרמןצילום: הדס פרוש. פלאש 90

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) השתתפה באירוע שבת תרבות בת"א בהנחייתם של העיתונאים יואב קרקובסקי וענת דוידוב.

גרמן התייחסה לעלייה של מפלגת יש עתיד בסקרים האחרונים, "תוצאה של עבודה עם הציבור ולמענו בלי להיות חייבים לאף אחד - לא לשמאל ולא לימין, לא חייבים לוועדים ולהסתדרות כמו העבודה ולא חייבים לתאגידי ענק ובעלי הון. המפלגה באה לעבוד למען הציבור והציבור רואה את זה, מה אנחנו עושים בכנסת ומה עשינו בקואליציה וזה הסוד שלנו.

יש לנו במדינה מצד אחד ימין קיצוני, שרוצה לחדש את בית המקדש על הר הבית ומצד שני שמאל קיצוני שקורא למדינת כל אזרחיה ושחושב שצריך להעלים את האלמנט היהודי ובין זה לבין , במרכז, זה נמצא כל עם ישראל."

על הסיכוי שיהדות התורה תכנס לממשלה בראשות לפיד: "הם לא יסכימו לעבור שוב את החוויה הטראומתית שעברו בשנה ושמונה חודשים שישבו באופוזיציה. בעוד אנחנו באנו ואמרנו כי למדנו לקח ורוצים להשתפר, הם לא. אנחנו לא פוסלים ישיבה איתם אבל אנחנו פוסלים את זכות הווטו.

כל ממשלות ישראל צריכות לפסול את זכות הווטו. לא יכול להיות שיהדות התורה, חמישה אחוז מכנסת ישראל, יקבעו למאה אחוז. לא יכול שליצמן שהוא שר אחד בעל זכות ווטו על כל החוקים במדינת ישראל. יהדות התורה שמה ווטו על ברית הזוגיות, תחבורה ציבורית בשבת, פונדקאות, כשרות וגיור וזה לא יעלה על הדעת."

על הכנסת השר"פ לתוך מערכת הבריאות הציבורית אמרה "מערכת הבריאות הציבורית נמצאת בסכנה. במשך שנים המדינה הולכת ופחות ופחות משקיעה במערכת הבריאות הציבורית והציבור משקיע יותר ויותר מכיסו עבור שירותי רפואה פרטית וזאת מגמה שהולכת ומחמירה. אנחנו לקראת מצב שמי שיש לו יקבל רפואה פרטית טובה ומי שאין לו – יסתפק במערכת בריאות ציבורית ענייה. הרעיון להכניס את תרופות מצילות חיים לביטוחי קופות החולים זה רעיון מסוכן שאם יתממש זה יהיה בלתי הפיך וזה יביא לכך שנוציא יותר מכיסנו על בריאות פרטית ומי שאין לו יכולת כלכלית לכך ימות, ואת המצב הזה אסור לאפשר."