בית המשפט במוסקבה התיר באופן רשמי ליטול איברים מתושב מוסקבה שנפטר למרות התנגדותם של בני המשפחה.

החוק הרוסי אינו חדש, אך במהלך השנים האחרונות לא בא החוק לידי ביצוע בפועל. באחרונה הורה שופט מקומי ליישם את החוק ובניגוד לבקשת המשפחה שהתנגדה נמרצות לכך. החוק גם קובע, כי התנגדות המשפחה יכולה שתבוא רק לפני המוות, ובצורה רשמית על ידי מכתב שנשלח מראש, אולם במקרה זה הגיעה ההתנגדות רק לאחר פטירת המנוח.

מיד עם קבלת פסק הדין של השופט, שיגר רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, מכתב לפרקליטות במוסקבה, בו הוא מביע דאגתו מיישום החוק, והכרסום בנוהג שהשתרש בשנים האחרונות בכל רוסיה שלא אפשר ביזיון המת - למרות החוק היבש.

במכתבו, כותב הרב הראשי: "גוף האדם, כמו נשמת האדם, שייכים לבורא ואין לנו שום זכות להשתמש בצורה לא נכונה בגופנו או בגופו של השני, לא במהלך החיים ולא לאחר המוות. הבורא נתן לנו גוף שלם, וכך עלינו להחזירו, בדרך הכי מכובדת וראויה"!

הרב ממשיך וכותב: "ידועה ההלכה היהודית, שכל חלק של גוף האדם חייב קבורה מלאה לאחר הפטירה, כולל הדם, והדבר ניכר ממסירותם של הפעילים המתנדבים, בשמירה על כבוד הנפטרים בכל תנאי ומצב". את מכתבו, מסיים הרב בקריאה: "גם אם נבין את הצורך בהשתלה, לא יעלה על הדעת לעשות זאת בניגוד להסכמת בני המשפחה. חשוב להתייעץ לפני זה עם אנשי ההלכה, ולעשות כל מאמץ למען כבוד המת".