הפתעה. גוגל מאפשרת להוריד גרסת סקירה מוקדמת של Android N. מדובר בגרסת בדיקה של מערכת ההפעלה הבאה שלה לתחום הנייד.

ההפתעה נעוצה בתזמון. ההערכה הייתה שהיא תוצג לראשונה, לפי המסורת, בכנס ה-I/O של החברה במאי. לפי הידוע מדובר בגרסת הסקירה הראשונה מבין חמש צפויות.

בגוגל הסבירו שהגרסה הבאה של מערכת ההפעלה אמורה לכלול שינויים רבים למדי. מכיוון שכך, הם רוצים לערב את המפתחים מוקדם יותר בכדי לקבל כמה שיותר משוב.

גרסת הסקירה הראשונית של Android N כבר זמינה להורדה עבור המפתחים, וגם כאלו שלא כמובן, שברשותם מכשירי ה-Nexus הבאים של החברה: 6, 5X, 6P, 9, Nexus Player וגם המחשב Pixel C. מי שרוצה להתקין את המערכת החדשה, יכול להירשם ולקבל את העדכון דרך האוויר, כמו עדכון מערכת רגיל. מי שירצה יוכל להוריד זאת כקובץ.

אחד השינויים המרכזיים יהיה תמיכה של אנדרואיד בעצמה בתצוגת מסך מפוצלת. כך ניתן יהיה להפעיל מספר יישומים זה לצד זה בלי התערבות של גורם חיצוני. מפתחי היישומים יוכלו לקבוע את הגודל המזערי עבור החלונות שלהם. כן תציע המערכת אפשרות למצב של תמונה בתוך תמונה, כך שניתן יהיה להציג, לדוגמה, סרטון בפינת המסך.

כן תשפר המערכת את מצב הנמנום שהוצג במערכת ההפעלה הנוכחית, מרשמלו. החברה אומרת שהוא יאפשר לחסוך זמן סוללה רב יותר כשהמסך יהיה כבוי. כן היא פועלת להקטין את צריכת הזיכרון של מערכת ההפעלה עצמה.

הגרסה הסופית של Android N אמורה להגיע ברבעון השלישי של 2016. לפרטים נוספים, להורדה למכשירים התואמים, ולהגדרתם כך שיוכלו להריץ את מערכת ההפעלה החדשה, לחצו כאן.