חנן עשראווי
חנן עשראוויIssam Rimawi/Flash 90

כך פועלים הפלסטינים ליצירת דה-לגיטמציה לישראל: חברת הועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי נפגשה השבוע עם בכירים אמריקניים בוושינגטון – והציגה להם תמונת מצב מעוותת של המצב בשטח.

היא נועדה בין היתר עם עם אן פטרסון ממזכירות המדינה, עם השליח המיוחד העוסק במשא ומתן בין ישראל והפלסטינים פרנק לוינסטיין ועם בכירים נוספים.

עשראווי טענה כי ישראל פוגעת הפלסטינים בעזה – וציינה כי על האמריקנים להפעיל לחץ כבד יותר על ישראל – כדי לאמץ את היוזמה הצרפתית, שעד כה התנגדו לה ברשות. היא גם רמזה כי הצרפתים מדברים בשני קולות – והם מתכוונים להכיר בפלסטינים באופן חד צדדי.

במהלך פגישה עם הסנאטור הדמוקרטי ג'ף מרקלי טענה עשראווי כי "ישראל רוצה רק לפגוע בפיתרון שתי המדינות. היא מאפשרת אלימות וטרור מצד מתנחלים, מרחיבה את ההתנחלויות ופוגעת בפלסטינים בכל דרך אפשרית – כולל במקומות הקדושים להם". היא קראה לסנאט ולקונגרס לפעול בצורה רצינית "לסיום הכיבוש", כלשונה.

אבל, גולת הכותרת של הביקור היתה פגישתה עם עוזרו המיוחד של הנשיא אובמה – רוב מאלי ועם סטיבן גלפרן – האחראי על הנושא הישראלי-פלסטיני במועצה לביטחון לאומי. היא ביקשה מארצות הברית להפעיל את כוחה באו"ם ולהביא את הארגון ללחוץ על ישראל "לסגת מהשטחים הפלסטיניים".

כשהשניים העירו לה שההסתה הפלסטינית עברה כל גבול היא טענה בתגובה, "הכיבוש הוא הביטוי האולטימטיבי להסתה – שמגיעה מהדרגים הגבוהים ביותר של הממשלה הישראלית – כולל מראש הממשלה עצמו".

היא טענה שהפלסטינים ובראשם אבו מאזן – מחוייבים להתנגדות בלתי אלימה למען השלום. חשוב לציין כי אש"ף הוא ארגון טרור שהוכשר בהסכמי אוסלו – אך מעולם לא הפסיק לתמוך הטרור. אחד מבכירי הארגון טען באחרונה כי "רצח יהודים הוא חובה לאומית של כל פלסטיני".