גולד עם מנהיגי הדת המוסלמים מאפריקה
גולד עם מנהיגי הדת המוסלמים מאפריקהצילום: אלרם מנדל

מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד נפגש הבוקר (שני) עם משלחת מנהיגי דת מוסלמים ואימאמים מובילים ממספר מדינות מרכזיות באפריקה.

המנכ"ל בירך את המשלחת על ביקורה בישראל והזכיר את אמירתו של ראש הממשלה לפיה יבקר באפריקה בקיץ. הוא ציין כי קיימת התקרבות של היבשת לישראל.

"אני שמח על כך שתוכלו לראות את המצב בה במו עיניכם. חזרתי עכשיו מביקור בדרום אפריקה. שם היה אפרטהייד. היו בתי חולים נפרדים ללבנים ולשחורים. אני מזמין אתכם לבקר בביה"ח הדסה שם תוכלו לראות איך גם הצוות וגם החולים הם גם יהודים וגם ערבים", אמר גולד לאורחיו.

הוא סיפר כי ישראל הקימה בית חולים שדה ברמת הגולן כדי לטפל בפצועים סוריים. "הם לפי ההגדרה אויבים שלנו, אך אנו מטפלים בהם כיוון שמדובר בצורך הומניטרי מהמעלה הראשונה", ציין מנכ"ל משרד החוץ.

המשלחת מבקרת בישראל לאור בקשת חבריה להעמיק את ההיכרות עם המדינה בהיבטים המדיניים-חברתיים, קידום דיאלוג בין-דתי ותרבותי והכרת אפשרויות לשיתופי פעולה.

המשלחת מונה מנהיגי דת ואימאמים בכירים מ-6 מדינות מכל רחבי היבשת ולכן ביקור זה בעל חשיבות אסטרטגית עם השלכות אזוריות ואפקט מדיני-תקשורתי מעבר למדינות אותן מייצגים מנהיגי הדת.

יתרה מכך, במרבית המקרים מנהיגי הדת המוסלמים משמשים גם כמנהיגים קהילתיים ובעלי השפעה פוליטית וביקורם בארץ יתרום להידוק קשרי ישראל-אפריקה גם במישור המדיני.