הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: גילי צרפתי

הרב חיים דרוקמן, ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וראש מועצת איגוד ישיבות ההסדר, תקף היום (שני) בראיון לגלי צה"ל את הוראת שר הביטחון, משה יעלון, שלא לשתף פעולה עם הרב אליעזר מלמד רב היישוב הר ברכה בגלל שקבע שחוקי התורה מעל חוקי הצבא.

הרב פתח ואמר, "החלטה מוזרה ביותר. ממש בלתי מובנת. לא ראיתי שום הוראה של שר הביטחון לא לשתף פעולה עם איזה פרופסור שהוא מטיף לא לשרת, מה שקרוי, בשטחים. לא ראיתי שום מכתב כזה ואני ברוך ה' לא נולדתי היום, לא היה דבר כזה. לכן אני לא מבין על מה מדובר כאן".

בהמשך התייחס הרב לדברים שאמר הרב מלמד שבעקבותיהם יצא קצפו של שר הביטחון, "מבחינה עקרונית, אף רב בישראל לא יגיד אחרת מהרב מלמד, אנחנו לא חיים תחת שלטון אנטיוכוס אלא במדינת ישראל, ולא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל תהיינה הוראות לחיילי צה"ל לנהוג בניגוד למצוות תורת ישראל. גם אני אומר שמצוות התורה גוברת".

הרב דרוקמן הסביר כי למרות העמדה העקרונית אין כאן קריאה לסירוב פקודה, "מצוות התורה ומצוות המפקד מצוות התורה גוברת, אבל אין מפקד בישראל שיגיד לעשות דברים בניגוד לתורה, מה אנחנו חיים במשטר אנטישמי? לא צריך להעמיד את הדברים כמנוגדים. באותה מידה מצוות התורה מחייבת לשרת בצה"ל, להיות מסורים לשירות, למסור את הנפש על ניצחון מדינת ישראל.

המראיין, רינו צרור, ניסה לחדד את השאלה ואמר, "כשהוא אומר את זה לחיילי צה"ל ולמפקדים, ברור שאי אפשר לשתף פעולה, נכון?"

הרב דרוקמן השיב, "חייבים לשתף פעולה, גם אני אומר שמצוות התורה גוברת, ואני מתפלא שהדברים לא נשמעים, ואין רב בישראל שיגיד אחרת, אבל אין להעלות על הדעת שמפקד בצבא ההגנה לישראל ייתן פקודה בניגוד למצוות התורה. הרב מלמד לא דורש לסרב פקודה, הוא רק אומר את הצד העקרוני. למה להפוך את הדברים? גם אני אומר כמוהו, אבל אני לא דורש לסרב פקודה, אני דורש שמפקדי צה"ל, הרמטכ"ל ושר הביטחון, לא יתנו לעולם פקודה בניגוד למצוות התורה. למה לתת פקודה לחלל שבת, או לאכול לא כשר?".