השר אריאל עם כלבה שניצלה על ידי עמותת sos
השר אריאל עם כלבה שניצלה על ידי עמותת sosצילום: יח"צ

במסגרת הדיונים על החוק הממשלתי של השירות הלאומי, פנה אמש (שני) השר אורי אריאל ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אלי אלאלוף, לאשר הכנסת תחום "צער בעלי חיים" לתחומים המוגדרים בחוק להתנדבות בשירות הלאומי.

לפי סעיף 5 בטיוטת החוק, מתנדבי השירות הלאומי יפעלו בתחומים של ביטחון, רווחה ובריאות, ולאור בקשתו של השר אריאל יכנס לסעיף 5 גם תחום "צער בעלי חיים".

כזכור, לפני כחודשיים הביא השר אריאל לוועדת העבודה והרווחה את הצעת החוק הממשלתית שנועדה "להסדיר את המסגרת התנאים לביצוע שירות התנדבותי מטעם המדינה בידי מי שלפי דין אינו משרת בשירות סדיר, שתהיה בו תועלת ציבור לקהילה ולמדינה".

הוועדה דנה בחוק כבר מספר פעמים וצפויה להעביר את החוק לקריאה שניה ושלישית בכנסת בחודשים הקרובים.

שר החקלאות אריאל הסביר, "מטרת החוק שאנחנו מקדמים היא להסדיר את השירות הלאומי ולנתב את ההתנדבות לתחומים שתהיה לתועלת הציבור. מניעת צער בעלי חיים היא מן היסודות החשובים במסורת היהודית ויש בה תועלת ציבורית של ממש. לכן אך טבעי בעיני שמדינת ישראל תאפשר למתנדבי השירות הלאומי לפעול גם בעמותות המסייעות לבעלי החיים ואני בטוח שזה יוסיף גם למתנדבים עצמם".

"מעבר לחשיבות הערכית, יש כאן גם הישג במישור המעשי", ציין אריאל. "תוספת של מתנדבות ומתנדבים בעמותות תסייע לטיפול בבעלי החיים בצורה משמעותית ותאפשר למדינת ישראל להיות מתקדמת יותר גם בנושא חשוב זה".