תשתיות מיושנות. בית הדין הרבני בתל אביב
תשתיות מיושנות. בית הדין הרבני בתל אביבצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית הדין הרבני בתל אביב החליט לשלוח לכלא לשלושים יום מיליונר אמריקני שתורם למוסדות רבים בארץ, לאחר שהגיע למסקנה כי השפיע על בנו בעשר השנים האחרונות שלא לתת גט לאשתו המתגוררת בארץ.

הרב אליהו מימון, ראש מדור עגונות בבתי הדין הרבניים, מספר לערוץ 7 על הפרשה. "מדובר בזוג שנישאו בברזיל, האישה ברזילאית יהודית, הבעל בן למשפחת עשירים אמריקאית. מיד לאחר הנישואין הם עברו להתגורר ליד האב בארה"ב.

"אחרי לידת הבן, האישה באה לבקר את הוריה בארץ. במהלך הביקור היא חוותה אירוע מוחי קשה - הבעל שהגיע לארץ הבין מה קורה ונטש אותם. מאז כבר עשר שנים אנחנו מנסים בכל מיני דרכים להשפיע שהוא ייתן גט, האישה כבר התאוששה, היא גם ויתרה על כל הכספים שהיא הייתה יכולה לבקש - אבל היא לא מקבלת גט. זיהינו שמי שמחליט כאן זה האבא, אדם עשיר מאוד ומקושר, שמשפיע על הבן".

לדבריו לא מדובר כאן בשאלה של כסף אלא במלחמת אגו. "האישה רוצה להמשיך את חייה ולהיות משוחררת. היא ויתרה כבר על הכל, היא מגדלת כאן את הבנים לבד ולא מקבלת שקל מהבעל או מהאב. זו רשעות לשמה. אדם עם הרבה אגו שלא רגיל שלא עושים את רצונו - הוא התבטא כבר מספר פעמים שהוא לא רוצה שהילדים יגדלו אצל האמא, אבל מצד שני הוא גם לא רוצה לקחת אחריות על הילדים".

הרב מימון מקווה שיהיה סוף טוב לסיפור, "אנחנו גאים על האומץ שגילו בבית הדין, שלא הושפעו מכל הלחצים והורו לפתוח גם בחקירה משטרתית. טוב שבית דין לא נכנע לאדם עשיר עם יכולות כלכליות. אנחנו מקווים שהצעד הזה ישים קץ לסיפור הקשה הזה".