ח"כ אזולאי
ח"כ אזולאיחזקי עזרא

שר הדתות דוד אזולאי קיים היום (שלישי) סיור ממושך בבתי העלמין בפתח תקווה יחד עם הנהלת החברה קדישא בעיר.

בסיור השתתפו יהודה פורת מנכ''ל החברה קדישא פתח תקווה, רבה של העיר הרב מיכה הלוי, רב הארגון הרב צבי אלימלך הורביץ וחברי ההנהלה של החבר.

הסיור נפתח בבית העלמין סגולה כאשר השר עבר בין כל שבילי בית העלמין כשהוא עוקב מקרוב אחר החלקות השונות ועתודות הקבורה.

השר התעניין בדרכי ההגעה של בני המשפחות ובנגישות לנכים. "חשוב מאוד שכל מי שמבקש להתפלל על קבר יקירו יוכל לעשות זאת", אמר וציין כי התרשם מרמת השירות והניקיון הקפדנית.

מנכ"ל החברה קדישא הסביר לשר על התנהלות בתי העלמין וציין כי לכל ציבור ומגזר יש את האזור שלו. המנכ״ל שטח בפני השר את הבקשה להגביר את האבטחה סביב בית העלמין.

משם המשיך השר לבית העלמין ירקון שם צפה בהקמת מתחם ענק לקבורת שדה ולקבורת בקומות. "בגלל הצפות שהיו בעבר אנחנו משקיעים רבות בהגבהת הקרקע ובביצוע קידוחים לניקוז המים" ציין מנכ"ל החברה קדישא והוסיף, "אנו משקיעים גם ביוזמות ירוקות כמו הקפדה על שימוש בחשמל סולארי בכדי לשמור על איכות הסביבה".

המנכ״ל הדגיש כי אמנם כיום יש עתודות קבורה למספר שנים נוספות אולם בעתיד תיווצר מצוקה קשה. השר אזולאי ציין כי אכן נדרשת היערכות לקראת העתיד ולמצוא שטחים נוספים לבתי העלמין הקיימים.

המשלחת נסעה דרך כביש חוצה שומרון על מנת לצפות בקרקע הממוקמת בין ראש העין לכפר קאסם המיועדת במקור לקבורה והשר התבקש לסייע במניעת שינוי הייעוד.

השר אזולאי חשף כי הוא פועל למען שיפור תנאי שכרם של עובדי החברה קדישא במועצות הדתיות שמשתכרים היום בשכר שאינו הולם.