רפורמים ברחבה הדרומית של הכותל
רפורמים ברחבה הדרומית של הכותלצילום: Y.R

סערת הרפורמים: בצל המשבר הקואליציוני סביב ההכרה ברפורמים, שיגרה הנהגת הארגון בארץ ובארצות הברית מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו כל שינוי בהחלטת הממשלה בסוגיית הכותל תפגע ביהדות התפוצות.

על פי דיווח בערוץ 2, הרפורמים ביקשו לשמר את המתווה עליו הוחלט בישיבת הממשלה לפני כשלושה שבועות והוסיפו כי יאותו לפשרה בסוגיית המקוואות - כשמתגיירי הרפורמים לא יעשו שימוש במקוואות הרשמיים המופעלים על ידי המועצות הדתיות. 

הם גם ביקשו מראש הממשלה שיגנה את המתקפות של ההנהגה החרדית נגדם והבהירו כי לאחר שרב הכותל הרב רבינוביץ' שהיה שושבין ההסכם - חזר בו ולאחר שהרבנים הראשיים מסרבים להידבר איתם, הם מצפים להידבר עם ראש הממשלה.

על פי הדיווח, ראש הממשלה הבהיר להם כי הוא עמל על פיתרון - אך גיבושו נעשה בצורה שקטה לתועלת העניין.

כזכור, יממה לאחר שאושרה הצעת חוק המקוואות בוועדת השרים לענייני חקיקה, סיפר שר הבריאות יעקב ליצמן כי יהדות התורה הבהירה לראש הממשלה כי עליו לבחור בין הרפורמים לסיעה החרדית.

"נאבקנו להעלות את הצעת החוק לדיון והצבעה בממשלה וסירבנו לכל ניסיון לדחייה או פשרה שהוגשה לנו", אמר ליצמן והוסיף, "הבהרנו לראש הממשלה כי יהדות התורה לא תוכל לשתף פעולה עם ממשלה המכירה ברפורמים ונותנת להם יד ורגל לרמיסת התורה וההלכה".

"על ראש הממשלה להחליט האם הוא מעדיף את הרפורמים בחוץ לארץ או את החרדים בארץ. פסיקות בג"ץ לטובת הרפורמים הורסת כל חלקה טובה בתחומי הדת בישראל וזה קו אדום שלא נשלים עימו".