האות מוענק לאנג'ל
האות מוענק לאנג'לצילום: מחלקת הביטחון של קדומים

מח"ט השומרון העניק הבוקר (שלישי) תעודות הערכה למוקדני המוקד הבטחוני של קדומים, תמר אנגל ואהרון שירצקי ולסגן הרבש"ץ קוסטה זקופניוק על פעילותם הנחושה בתפיסת המחבלת בשכונת מצפה ישי בשבוע שעבר.

בתעודת ההוקרה שהוענקה לאנג'ל נכתב: "תעודת הערכה מוענקת בזאת לתמר אנג'ל. בתאריך 9/3/16 בעת משמרתך אירעה חדירה למצפה ישי. במקצועיותך חוללת את האירוע, הקפצת את הכוחות והבאת לנטרולה ותפיסתה של המחבלת. באירוע זה הפגנת ערנות וחדות ובכך תרמת לביטחון וניצחון בשומרון. בהערכה רבה, שי קלפר מח"ט שומרון".

קדם לטקס הענקת התעודות ביקורו של מפקד אוגדת יהודה ושומרון בשכונה בקדומים שאליה חדרה המחבלת. מפקד האוגדה נפגש עם ישורון גביש שבעקבות דיווח של אשתו הגיע למקום וסייע לסגן רבש"ץ הישוב בניטרול המחבלת.

נזכיר כי המחבלת חבלת לשכונת מצפה ישי וניסתה להיכנס לביתם של ישורון ודקלה גביש. האירוע זכה לתשומת לב מיוחדת מאחר והוא אירע 14 שנים לאחר שישורון גביש ניצל מהטבח שביצע מחבל בבית משפחתו, פיגוע בו נרצחו באלון מורה אמו רחל, אביו דוד, סבו יצחק ואחיו אברהם הי"ד. 

ניסיון הפיגוע שאירע בשבוע שעבר התרחש ביום בו חגגה משפחת גביש ברית מילה לבנה של לאה, אחותו של ישורון, שגם היא מתגוררת בקדומים. המשפחה המורחבת התכנסה כדי לחגוג את השמחה, ולאחר הברית כשדקלה חזרה לביתה שבשכונת מצפה ישי, התקרבה אליה המחבלת ועקבה אחריה עד לפתח הבית.

דקלה הזעיקה את בעלה שמיהר למקום, שלף את אקדחו וריתק את המחבלת. תחקיר האירוע לימד כי מדובר היה במחבלת שנחשפה על ידי מוקד הביטחון כמה דקות קודם לכן, וכבר הייתה במעקב במצלמות האבטחה של הישוב.

מפקד האוגדה בביקורו בבית משפחת גביש ובשכונה אליה חדרה המחבלת