ההתכתבות בדף הפייסבוק של ראש הממשלה
ההתכתבות בדף הפייסבוק של ראש הממשלהצילום: מהפייסבוק

המאבק סביב הבניה הבלתי חוקית האירופית פלסטינית בעוטף ירושלים נמשך והערב (שלישי) נדרש לסוגיה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת שעת שאלות ותשובות עם הגולשים בדף הפייסבוק.

בין השאלות הרבות שנשאלו שאל הגולש אביחי שורשן המתגורר בכפר אדומים, מה התכנון הממשלתי בדבר השתלטות האיחוד האירופאי על מסדרון אדומים ולמה לא נוהגים במבנים הלא חוקיים האלו כמו במבנים הלא חוקיים שנבנים בישובים היהודים ביו"ש.

ראש הממשלה בחר להתייחס לשאלה  וענה כי "צה"ל פועל בעניין הזה כל הזמן והבהרנו לאיחוד האירופי בצורה ברורה שכל בנייה צריכה לעבור את האישורים המקובלים. כשהדבר לא נעשה בדרך זו - צה"ל פועל להסיר את המבנים הללו".

שורשן הציע בתגובה  לראש הממשלה לוותר על השליליות ולבנות גם כן בתגובה מאחזים בלב ברלין ובריסל. "למה שלילי, למה ישר להרוס? יכול להיות נחמד אם ממשלת ישראל תבנה מאחזים בלב ברלין ובריסל, ותמלא את הכיכרות במבנים עם מגן דוד".

בפורום עוטף ירושלים הנאבקים בבניה הבלתי חוקית בירכו את ראש הממשלה על המענה אך הדגישו כי לצד הדיבורים המעשים בשטח רחוקים מלהתבצע. 

"אמירתו של ראש הממשלה חשובה ביותר ומהווה כרטיס אדום לפעילות האיחוד האירופי והשגריר לארס אנדרסן. עם זאת מאות המבנים הבלתי חוקיים בשטח מעידים עדיין כי הדרך לאכיפת החוק עדיין ארוכה. אנו מצפים שרוח המפקד תרד לפקידים המבצעים במנהל האזרחי שיפעלו להרוס את הבניה הבלתי חוקית באותה מהירות בה הם פועלים כנגד בניה ישראלית", אמרו בפורום.