הרב בן דהן אתמול
הרב בן דהן אתמולצילום: יח"צ

אמש נערך טקס הכנסת ספר תורה ברמת גן לזכר 895 חללי מערכות ישראל בני העיר אשר נספו במלחמות ישראל.

את ספר התורה, שנתרם על ידי ארגון "יד לבנים" החליטו להכניס באופן מפתיע דווקא לסניף בני עקיבא בעיר וזאת כדי שייעשה בספר שנתרם לעילוי נשמת הלוחמים, שימוש קבוע.

בטקס נכחו סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, הרב הראשי לעיר רמת גן, הרב יעקב אריאל, ראש עיריית רמת-גן, ישראל זינגר, סגן ראש עיריית רמת-גן, אביהוא בן משה, יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, סמנכ"ל משהב"ט וראש אגף משפחות והנצחה, אריה מועלם, החזן הצבאי הראשי, סגן אלוף שי אברמסון, יו"ר סניף יד לבנים ברמת גן, מלכה בן מרדכי, משפחות החללים וחניכי סניף בני עקיבא.

במהלך נאומו קרא סגן שר הביטחון לבני הנוער, "ללמוד מדי שבוע או מדי חודש, על מורשתו של לוחם אחד, מתוך 895 לוחמי מערכות ישראל, בני העיר רמת- גן, המונצחים בבית יד לבנים. אתם צריכים לדעת את מורשתם של מי אתם ממשיכים, כדי שתנחילו את מורשתם של הגיבורים שנפלו, לדורות הבאים."

סגן השר המשיך ואמר "לפי היהדות, גם אדם מת, עדיין השפעתו נמשכת בחיים, כאשר תורתו או פסקי הלכותיו, ממשיכים להילמד על ידי תלמידיו או אנשים אחרים. הערב, באירוע זה, מורשתם עולה בדרגה. אנו מכניסים ספר תורה, שהוא שורש קיומו של עם ישראל דווקא לסניף בני עקיבא, שבו בני הנוער יקראו בו מדי שבוע, בני הנוער שהם העתיד, הם נושאי הדגל, הם החוליה הבאה בשרשרת הדורות של עם ישראל".

הוא התייחס לבדיקתו של היועמ"ש לממשלה ד"ר מנדלבליט בנושא גירוש המחבלים, "ממשלת ישראל פועלת למצוא גם דרכים משפטיות, כדי לטפל במפגעים ובימים אלו נבחנת האפשרות לגירוש משפחות המחבלים ממקום מגוריהם לעיר אחרת בארץ. גירוש זה מהווה הרתעה ממדרגה ראשונה עבור המחבלים".