חתם לשתי עונות נוספות. ניצן חנוכי
חתם לשתי עונות נוספות. ניצן חנוכיצילום: אודליה מטרי, מכבי ראשל"צ

מכבי ראשל"צ  תמשיך במסע האירופי הערב (21:00) כשתפגוש את פרנקפורט הגרמנית במסגרת רבע גמר היורופקאפ של פיב"א.

הנציגה היחידה בליגה באירופה תנסה להמשיך לעשות היסטוריה כשהיא במרחק שני ניצחונות בלבד מהפיינל פור של המפעל.

כזכור, הכתומים העפילו לרבע הגמר אחרי שניצחנו את ונטספילס במשחק השני בסדרת שמינית הגמר 85-93 והשלימו סוויפ של 0-2 על האורחת מלטביה. שון דאוסון הוביל את קלעי הכתומים עם 25 נקודות ו-6 ריבאונדים ומארק ליונס הוסיף 24 ו-8 אסיסטים., 

הערב מצפה לקבוצה יריבה לא קלה - שהוזכרה כבר בתואר הקבוצה החזרקה ביותר במפעל. למעשה, היא היחידה המחזיקה במאזן מושלם 0-14.

למי שיש ספק עד כמה חזקה, הקבוצה של גורדון הרברט הקנדי – פיני הגיעה עד לחצי גמר הגביע הגרמני והודחה ע"י אלבה ברלין. בנוסף רק ביום ראשון האחרון כפתה משחק צמוד על באיירן מינכן (קבוצת יורוקאפ ומועמדת לזכייה באליפות). הקבוצה הגרמנית מדורגת במקום ה-6 בליגה המקומית.

פרנקפורט היא בקבוצת הגנה מצוינת שבנויה על שחקני פנים מקומיים וגארדים אמריקנים. הכוכב הגדול של הקבוצה הוא הרכז ג'ורדן ת'יאודור, ששיחק בעברו בטורקיה, ורושם 14.2 נקודות ו-4.6 אסיסטים בממוצע למשחק. שחקנים מעניינים נוספים הם הגארד המנוסה קוורטז רוברטסון, בן 31 שמשלים עונה חמישית בקבוצה, הסנטר יוהן וויטמן שרושם 11.3 נקודות ו-6.2 ריבאונדים למשחק ונמנה על הסגל הרחבה של הנבחרת המקומית - ושחקן נבחרת הולנד ארון דורנקמפ. שני הזרים הנוספים של הקבוצה, פחות משמעותיים .מבחינת מספרים, אך מרבים לשחק - הסנטר מרכוס מוריסון, והגארד ג'ון לי.

קפטן הקבוצה, ניצן חנוכי אמר לקראת המשחק, "אנחנו עומדים לפגוש את אחת הקבוצות הטובות במפעל שטרם הפסידה בו העונה. כמובן שזה אתגר גדול שאנו מקווים לעמוד בו. נהיה חייבים להיות מרוכזים במשך 40 דקות ולחשק את המשחק הקבוצתי והאגרסיבי