החובשים ופצועי הפיגוע יחד
החובשים ופצועי הפיגוע יחדצילום: דוברות מד"א

בטקס מרגש שנערך במרכז מד"א בתל אביב, ציינו בארגון את יום המעשים הטובים בהענקת תעודות הוקרה לחמישה מאנשי הארגון - הפאראמדיקים גבי רוזנפלד, יאיר שוסהיים ובצלאל בן חמו וחובשי רפואת החירום שמוליק ריינוס ושאול מלכה.

זאת על תושייתם בעת הצלת חייהם של החיילים ירין אשכנזי ויובל אפל, שנפצעו באורח קשה בפיגוע הדריסה בכביש 60 סמוך לכפר סינג'יל בחודש אוגוסט האחרון..

מה שמקבלי התעודות לא ידעו, הוא שאת אות ההוקרה יעניקו בצוותא עם מנכ"ל מד"א, ירין ויובל עצמם שיצאו ממש לאחרונה מבית החולים וחזרו לבתיהם כחלק מתהליך שיקום ארוך העומד בפניהם.

הצוות והחיילים לא נפגשו לפני כן - וכאשר ירין ויובל נכנסו לאולם ברגע קבלת התעודות, לא נותרה עין יבשה אחת בקהל. הפאראמדיקים והחובשים הנרגשים החליפו חיבוקים ארוכים עם השניים שהודו להם מקרב לב על הפעולות בשטח וקיבלו מהם שי מיוחד.

גבי רוזנפלד, העובד במד"א כבר למעלה מ-17 שניםה סיפר לקהל הנרגש על האושר שבלראות את ירין ויובל על רגליהם. "זה פשוט מדהים לראות את ירין ויובל נושמים ועומדים על הרגליים. אני חייב להיות כנה ולומר שלא האמנתי שהם ישרדו, אבל הכוח שלהם והעבודה שנעשתה איתם על ידי הצוותים רפואיים הביאו אותנו לעמוד כאן היום ביחד ואין מאושר ממני על כך".

"לראות אתכם כאן היום זה מה שנותן לי כוח להמשיך ולהציל חיים עוד 17 שנים, למרות השעות הקשות והריחוק מהמשפחה העבודה במד"א שווה את הכל כשאתה רואה את האנשים שהצלת משתקמים וחוזרים לחיים רגילים", אמר רוזנפלד.

ירין אשכנזי, ביקש להודות לחמשת אנשי מד"א בפני הקהל, "מה שאתם עשיתם זה פשוט אדיר. בזכות העבודה המדהימה שלכם בשטח, בזכות המחויבות ובזכות ההקרבה יובל ואני עומדים כאן היום - ואין מילים בפינו להודות לכם".

בסיומו של הטקס המרגש, התיישבו בצורה ספונטנית חמשת החובשים והפאראמדיקים, עם ירין, יובל ובני משפחותיהם ושוחחו ארוכות על אירועי יום הפיגוע, על השיקום הקשה ועל הרצון להמשיך ולשמור על קשר.