המזכ"ל הבא. יאיר שחל
המזכ"ל הבא. יאיר שחלצילום: יח"צ

מליאת ההנהלה הארצית של בני עקיבא שהתכנסה הערב (רביעי) בירושלים החליטה כי יאיר שחל ימונה למזכ"ל הבא של התנועה.

ההנהלה קיבלה את המלצת וועדת האיתור שהוקמה והמליצה פה אחד על מינויו של שחל לתפקיד. שחל, המשמש כיום כסגנו של מזכ"ל התנועה, צפוי להחליף בתפקידו את דני הירשברג שיסיים בקיץ הקרוב 5 שנות כהונה.

הוועדה נפגשה בחודשים האחרונים עם מספר רב של מועמדים ומועמדות שהובאו בפניה - ואף קיימה עם חלקם 3 סבבי ראיונות. השיקולים שהינחו את הוועדה בקבלת ההחלטה היו צורכי התנועה וכישורי המועמדים לתפקיד. בראש הוועדה עמד הרב יונה גודמן - בעצמו מזכ"ל לשעבר - והיו חברים בה גם הרב חיים דרוקמן, הרב ד"ר יהודה ברנדס, הרב נח ויזונסקי, יפה גיסר, אילנית ימיני, דוד חטואל, מרים שפירא ואביטל שר שלום.

יאיר שחל משמש ב-3 השנים האחרונות כסמזכ"ל כספים והגשמה בתנועת בני עקיבא. הוא בוגר מכון מנדל למנהיגות ובעל תואר ראשון (BED) בחינוך בתחום התנ"ך והתושב"ע ותואר שני (MED) בתנ"ך ממכללת יעקב הרצוג.

שחל מילא לאורך השנים שורה של תפקידים בתנועה - ואף שימש כראש וועדת מפעלים של מועצת תנועות הנוער בישראל ומשמש כיום כיו"ר מועצת הקבוצות והקהילתיות המשימתיות.

בין היתר שימש בתנועה כרכז מחוז דרום, ראש מחלקת מפעלים וידיעת הארץ וסמזכ"ל חינוכי. הוא אש לשישה ומתגורר בגוש עציון.

"תנועת בני עקיבא מברכת את יאיר שחל על בחירתו לתפקיד ובטוחה כי הוא ימשיך את העשייה המרשימה שמוביל המזכ"ל הנוכחי דני הירשברג", נאמר בהודעה שפירסמה התנועה.

בני עקיבא היא תנועת הנוער הגדולה במגזר הדתי-לאומי והשלישית בגודלה מבין תנועות הנוער ופועלת בכ-400 סניפים בכל רחבי הארץ. על פי מפקד תנועות הנוער שפורסם לפני כשבועיים מספר חניכי התנועה כמעט והוכפל בעשור האחרון והוא עומד כעת על כ-56,000 חניכים- זינוק של כ-90%.