סרטים קיטשיים
סרטים קיטשייםצילום: Blackregis | iStock

סרטים קיטשיים - כאלה שבסוף הטוב מנצח את הרע - תמיד עושים לי את זה. גם שקיעות ומכתבים רומנטיים, אבל זה לא קשור. בהתחלה זה קצת מבאס כי אתה רואה כמה הטובים סובלים וכמה הרעים יותר חזקים מהם ואתה תוהה - למה?! הטובים הרבה יותר טובים! אז למה הם לא מנצחים? למה הרעים כל כך מצליחים? זה לא פייר! חצי מהעלילה אתה מתבאס ואז מגיע רגע המפנה, סוף סוף הטובים חושפים את הנשק האמתי שלהם, את הכוח הנסתר שלהם. הם מנצחים, כולם מרוצים והרעים נשארים מאחורי הסורגים, או מתחת לאדמה.

לרגע המפנה הזה אני קורא "תקומה", והוא תמיד מרגש אותי.

ההיסטוריה שלנו מלאה בסיפורים כאלה, כמעט כל חג ומועד הגיע מתוך תקומה, ממצב של הפסד לניצחון, ממעטים לרבים, מעבדות לחרות. זו כנראה התמצית שלנו, לצמוח דווקא מתוך הקושי והמקום הנמוך

גם עם קום המדינה וגם בשושן הבירה, לכל אחד יש סיפורי תקומה אישיים, לקום ולנצח פחדים אישיים, לקום ולנצח אויבים אמתיים או סתם לקום בבוקר. אתם יודעים את זה יותר טוב ממני, ההיסטוריה שלנו מלאה בסיפורים כאלה, כמעט כל חג ומועד הגיע מתוך תקומה, ממצב של הפסד לניצחון, ממעטים לרבים, מעבדות לחרות ועוד. זו כנראה התמצית שלנו, לצמוח דווקא מתוך הקושי והמקום הנמוך, "התעוררי מעפר קומי".

פורים בפתח, ואין חג יותר שמח מזה, וגם עליו אומרים "פורים כפורים", גם השמחה הגדולה הזאת מגיעה מתוך תהליך של הטהרות, מתוך זיכרון שרצו להשמיד אותנו והקב"ה הציל אותנו, דרך הטבע, ואז השמחה היא שמחה אמתית, ולא רק שמחה שיכולה להתפרש גם כהוללות.

השבוע אני חוגג שנה לצאת אלבום הבכורה שלי – 'אור חדש' וב"ה לאורך הזמן זכיתי לקבל תגובות רבות ומחזקות מאנשים שהשירים נגעו בהם, חיזקו אותם ושמחו אותם. תגובה אחת שזכורה לי במיוחד הייתה מאישה שסיפרה לי שהיא מחלימה ממחלה קשה והשירים שלי ליוו אותה בתהליך הזה, ממש היו לה פס קול מחזק ומרפא. איזו זכות!

אחד השירים האופטימיים באלבום הוא 'אני קם', הרבה ממה שכתבתי כאן טמון בשיר הזה, על היופי שבתקומה, בראיית הטוב ובשמחה שבאה בעקבות זה.

לכבוד פורים אספר לכם שממש בימים הקרובים תצא גרסת רמיקס מיוחדת ל'אני קם'. גרסה שנולדה בעקבות שיתוף פעולה מעניין עם אמן מוזיקה אלקטרונית בשם מנשה קושנר ('אור פשוט').

עד לגרסה המלאה, קבלו טעימה:

מתי שריקי - אני קם: עושים רמיקס

שבת שלום ושיהיה פורים שמח באמת!

מתי.

---

מתוך מגזין ערוץ 7