פעמון הדרור בגן הפעמון. ארכיון
פעמון הדרור בגן הפעמון. ארכיוןצילום: נתי שוחט, פלאש 90

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד נתנאל גולדנברג, צעיר בן 19 תושב ירושלים ונגד ארבעה נערים בני 17, בגין עבירות של תקיפה ממניע גזעני בנסיבות מחמירות ופציעה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, לפני כשבוע, לאחר בילוי משותף במרכז העיר, החליטו גולדנברג והנערים לחפש ערבי כדי להתעמת אתו ולפגוע בו.

בסביבות השעה 7:00 בבוקר הגיעו החמישה לגן הפעמון בירושלים וקראו "מוות לערבים". שם פגשו שני עובדי ניקיון וגינון מטעם עיריית ירושלים, כאשר זיהו החמישה שאחד מהם הוא ערבי, קיללו אותו, ואמרו לו "ערבי ---, מוחמד שלכם חזיר", כשהעובד לא ענה, חזרו וקיללו אותו. העובד שאל אותם "מה עשיתי לך? למה אתה מקלל?", ואחד מהם השיב "עכשיו אני אראה לך בן --". וצעק לעברו "מוחמד מת".

מיד לאחר מכן החלו החמישה לדחוף את העובד ולהכות אותו באמצעות בעיטות ואגרופים במשך דקות ספורות. העובד נפל על הרצפה, והחמישה המשיכו לבעוט בו בפניו, בגבו, בבטנו, והיכו אותו באמצעות ידיהם.

עובד נוסף שהיה במקום ניסה להפריד בין הנאשמים ובין העובד שהותקף, ואף צעק כי הוא והמותקף הם עובדי עירייה המנקים את הגן, וכן שיש מצלמות במקום.

במהלך האירוע הרים אחד מהחמישה את מכשיר הפלאפון שנפל מכיסו של העובד המותקף ולקח אותו עימו. בהמשך, זרק את כרטיס "הסים" לביוב ברחוב, כיבה את המכשיר ואיפס אותו בכדי שיוכל להשתמש בו בעתיד.

על פי כתבי האישום, החמישה תקפו את העובד בשל היותו ערבי וללא כל התגרות מצידו. לעובד נגרמו שריטות ושפשופים בפניו, בכתפיו, בחזהו ובברכיו והוא חש כאבים בכל גופו.