פרקליטות המדינה סגרה את התיק נגד המרצה ענת רימון שכתבה ברשת החברתית דברי הסתה נגד שופטי בית המשפט העליון.

בסטטוס שהעלתה המרצה היא כתבה, "למי שעקב אחרי פסיקות בג"ץ בעניין אל-קיק, ונחרד, יש כאן סגירת מעגל. בבוא היום יעמדו שופטי בית המשפט העליון לדין על אשמת בגידה בדרגה החמורה ביותר. תקוותי שייתלו כמו אחרוני הפושעים נגד האנושות על כל הזוועות שהם עזרו לעולל לפלסטינים, על עיוותי הדין שחוללו לישראלים, ועל הטיית הדין לטובת עושקי משאבי הטבע".

בעקבות הסטטוס הגיש עו"ד איתמר בן גביר, תלונה למשנה לפרקליט המדינה עמית אייסמן וטען כי אם איש ימין היה אומר את הדברים הוא היה נעצר באופן מיידי.

היום (רביעי) הגיעה תשובת הפרקליטות בה נכתב בין היתר. "התבטאותה של ד"ר ענת רימון "ראויה לכל גינוי", אולם בשל העובדה כי היא אינה מכילה קריאה מפורשת או משתמעת לפעול באלימות נגד שופטי בית המשפט העליון או נגד כל אדם אחר לא מתקיים המבחן התוכני הקבוע בעבירת ההסתה לאלימות".

בן גביר לא ויתר ובמכתב שכתב לפרקליטות, הוא הפנה לכתב אישום שהוגש נגד אחד הלקוחות שלו, גלעד קליינר שהתבטא בצורה חריפה מאוד נגד חברי הבית הפתוח וייחל למותם. נגד קליינר הוגש כתב אישום והוא אף היה עצור מספר ימים.

הוא כתב לפרקליטה שענתה לו, "את כותבת כי התבטאותה של ד"ר רימון אור, מנוסחת "כמשאלת לב" ולכן אין מקום להעמיד לפתוח בחקירה ולהעמידה לדין - דא עקא שלא מובן לי איך אתם מרשים לעצמכם לכתוב תגובה זו ביודעכם כי הח"מ מייצג בתיקים רבים בתחום זה וחשוף למדיניות האכיפה הבררנית שלכם. מצ"ב כתב אישום שהגשתם נגד מר גלעד קליינר, כתב האישום בגין התבטאויות שהן כל כולן בבחינת משאלת לב ולמרות זאת זה לא מנע מכם להגיש כתב אישום ולהציג עמדה מחמירה ביותר בפני בית המשפט".

בנוסף, היפנה בן גביר דרישה לפרקליטות לאור ההחלטה בעניינה של המרצה לשקול מחדש את העמדה בכתב האישום כלפי גלעד קליינר. "לא ניתן לקיים דין אחד לאנשי השמאל ודין אחד לאנשי ימין (ככל שקליינר עונה בכלל לקריטריון שכזה...), ולהנהיג מדיניות של אפליה ברורה ובוטה", כתב בן גביר לפרקליטה.