השר בנט עם תלמידים יהודים בארגנטינה

שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט ביקר השבוע בארגנטינה - והוא קיים במדינה סיור במוסדות החינוך ובקהילה היהודית.

הקהילה היהודית בארגנטינה היא הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. במהלך היממה הראשונה ביקר השר בנט במוסדות חינוך של הקהילה היהודית בבואנוס איירס.

הוא התקבל בברכות ובדגלי ישראל בבית הספר השש שנתי "אורט" בבואנוס איירס, השר שוחח עם 2,600 תלמידי בית הספר ואמר להם, "ישראל תמיד תהיה בית עבורכם".

לאחר מכן נכנס השר לשיעור במנהל עסקים שהתקיים בכיתה י', הקשיב לשאלותיהם של התלמידים וענה להם בנושאי הצלחה ויזמות טכנולוגית. הוא גם שוחח עמם על משמעותה של ישראל עבורם. השר שאל את התלמידים מה עולה בראשם כשאומרים להם ישראל, ואלה ענו לו: בית, אהבה, מולדת.

השר ביקש לבקר גם בבית הספר היסודי שם התרגש לראות את רמת העברית בה שלטו התלמידים.

בנט השתתף באירוע עם מנהיגים יהודיים צעירים מרחבי היבשת,וקרא להם להגביר את פעילותם נגד הדה לגיטימציה שנעשית לישראל בסביבתם. "התשובה זה חינוך. הצדק בצד שלנו ואנחנו חייבים אתכם כדי שהאמת תצא לאור", דברי השר.

בנוסף השתתף בנט גם  בכנס הפתיחה של המליאה המיוחדת של הקונגרס היהודי העולמי. הקונגרס היהודי העולמי, בנשיאות רון לאודר, מייצג קהילות יהודיות בכמאה מדינות, ונוסד במטרה לטפח את אחדות העם היהודי ולהגן על זכויות הקהילות מול אנטישמיות.

במהלך הכנס פגש השר את נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מאקרי, את השרה לביטחון פנים, פטריסיה בולריץ', ואת נשיא בית משפט העליון, ריקארדו לורסנטי. 

השר בנט הודה לנשיא מאקרי על יחסו החם למדינת ישראל, ועל השינוי שחל בארגנטינה בעקבות בחירתו בכל הקשור לחקירת הפיגוע נגד בניין הקהילה היהודית.

בהמשך ביקורו נפגש השר עם נשיא פרגוואי, הוראציו קרטס, עם שר החינוך של ארגנטינה, אסטבן בולריץ', ועם שרת החוץ, סוזנה מלקורה.

במסגרת אירועי הזיכרון לפיגוע בשגרירות ארגנטינה נועד בנט אתמול (חמישי) עם משפחות קרבנות הפיגוע והניצולים -והשתתף בטקס צעירי הקהילה היהודית לזכר קרבנות הפיגוע.

הוא נשא דברים אמש בטקס הרשמי לזכר נרצחי הפיגוע ואמר, "קו ישיר מחבר בין המתקפות האכזריות בשגרירות ובבניין הקהילה, לפיגועים המזוויעים שפוקדים את ישראל בחודשים האחרונים. השנאה היא אותה שנאה יוקדת, המטרה היא אותה המטרה – סוכני המוות יונקים מאותם מקורות וניזונים מאותו ציר הרשע שבסיסו בטהארן. הדברת הטרור מחייבת מאבק יומיומי – ועלינו, בארגנטינה ובישראל, להתחייב לנצח במאבק הזה יום אחר יום".