כוחות הביטחון הטורקיים באיזור הפיגוע
כוחות הביטחון הטורקיים באיזור הפיגועצילום: רויטרס

במטה ללוחמה בטרור עדכנו בצהריים (ראשון) את אזהרת המסע לטורקיה, וזאת בהמשך להודעתו אמש של ראש הממשלה נתניהו על הכוונה להחמיר את אזהרת המסע.

בהודעת המטה נאמר, "בחודשים האחרונים ישנה עלייה ניכרת ברמת האיום בתורכיה – הדבר בא לידי ביטוי בהיקף פיגועי הטרור המשמעותי בחודשים האחרונים, בדגש על פיגועי התאבדות מצד המחתרת הכורדית וגורמי המדינה האסלאמית, ברחבי המדינה, בייחוד באיסטנבול ואנקרה".

בהודעה מוזכר הפיגוע הקטלני אתמול במרכז איסטנבול, בו נפגעה קבוצת תיירים ישראלים, אשר "שב וממחיש את האיום לפגיעה ביעדי תיירות בזירה התורכית".

בהתאם להערכת מצב שהתקיימה במטה ללוחמה בטרור, הוחלט להחמיר את אזהרת המסע הקיימת לתורכיה – מרמה 4 (איום פוטנציאלי מתמשך) לרמה 3 (איום קונקרטי בסיסי); ובהתאמה לעדכן את ההמלצה לציבור להימנע מביקור במדינה.  

הנוסח המעודכן של אזהרת המסע הוא, "בהמשך להערכת מצב, עקב החמרה בהיקף הפיגועים בתורכיה במוקדי תיירות ובאזורים הומי אדם, כשבמוקד הפיגוע במרכז איסטנבול (19.3.16), בו נרצחו ונפגעו אזרחים ישראלים, ומחשש לפיגועים נוספים – מחמיר המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע הקיימת למדינה וממליץ להימנע מביקור בתורכיה".