המהדורה ה- 13 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי יוצאת לדרך.

תכנית הפסטיבל השנה היא שאפתנית ומאתגרת. במסגרת הפסטיבל יוצגו כמה מן הסרטים הבולטים שנוצרו השנה בצרפת, דרמות, קומדיות רומנטיות, וגם סרטים תיעודיים. רבים מסרטי הפסטיבל זכו למועמדויות רבות לפרס הסזאר היוקרתי. כמו כן, סרטים אחרים זכו בפרסים או הוצגו בפסטיבלים בולטים בעולם כמו פסטיבל קאן ופסטיבל ונציה.

סרט הפתיחה יהיה סרטו האחרון היפה, של הבמאי האגדי קלוד ללוש "הוא + היא" בכיכובם של ז'אן דוז'רדן, זוכה האוסקר, ואלזה זילברשטיין. הבמאי קלוד ללוש שאף מכהן השנה כנשיא טקס הסזאר והשחקנית אלזה זילברשטיין יגיעו לארץ לפתיחת הפסטיבל, הסרט יוקרן לאחר הפסטיבל בבתי הקולנוע.

הבמאי רושדי זם, יגיע לבכורת סרטו "מסייה שוקולד" שינעל את הפסטיבל. הסרט בכיכובם של עומר סי ("מחוברים לחיים") וג'יימס תיירה (נכדו של צ'רלי צ'פלין) מציג את סיפורו המופלא של שוקולד, שהיה הליצן שחור העור הראשון שהצליח בצרפת בסוף המאה ה- 19. הסרט זוכה להצלחה גדולה בצרפת, וייצא להפצה מסחרית מעט אחרי סיום הפסטיבל.


אורחת נוספת בפסטיבל היא השחקנית והבמאית עמנואל ברקו. הסרט "בראש מורם" אותו ביימה, היה סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע בקאן. בתחרות הרשמית בקאן הוצג גם הסרט "מלך שלי" של הבמאית מייוון, עליו ברקו זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר. שני הסרטים יוצגו בפסטיבל בנוכחותה של הבמאית / שחקנית.

ערב מיוחד אשר יוקדש לשאלות של חינוך וזהות יערך בסינמטק תל אביב ב- 23 במרץ. במסגרתו יוקרנו שני סרטים דוקומנטריים. "מורים בשטחים האבודים של הרפובליקה" סרטו של ז'ורז' בן עיון המבוסס על הספר שיצא בצרפת ב- 2002 "השטחים האבודים של הרפובליקה".

בסרט ניתנות עדויות של מורים מחלק מבתי ספר בפרברים הבעייתיים של פריז, בהן הם מדברים על האלימות וחוסר הסובלנות השכיחים בבתי הספר. והסרט "הצרפתים הם  האחרים" של צמד היוצרים איזבל ווקשטיין- סטיג ומוחמד אולאד העוסק בתחושת חוסר השורשים וחוסר הזהות של מהגרים צעירים ובני מהגרים, מרביתם מארצות המגרב ואפריקה, שאינם חשים חלק מצרפת ומצד שני דבקים במסורות של מדינות המוצא של הוריהם. הדיון יתקיים בין הקרנת שני הסרטים.

בפסטיבל יוקרנו מספר סרטים עלילתיים ודוקומנטריים הקשורים לנושאים אקטואליים, כשהבולט מביניהם הוא המותחן עוצר הנשימה "תוצרת צרפת" של ניקולא בוקרייף העוסק ברדיקליזציה של הצעירים מהפרברים.

מליק זידי מגלם עיתונאי החודר לתא ג'יהאדיסטי בפרברי פריז, ועוקב אחרי חבורה הנשלחת לבצע סידרת פיגועים בלב העיר. הסרט צולם עוד לפני אירועי הטרור הגדולים בנובמבר, והיה אמור לצאת להפצה בצרפת אלא שסדרת הפיגועים מנעה את יציאתו. הסרט יצא בקרוב לאקרנים בישראל.

סרטו של אלי ווייג'מן "האנרכיסטים" מתרחש אמנם בפריז של סוף המאה ה- 19, אך נושאו – מושתל הנשלח לרגל אחרי חבורת אנרכיסטים, מהדהד למה שמתרחש בצרפת היום וגם אצלנו בישראל.

הפסטיבל יקיים גם מחווה מיוחדת לבמאי הנודע ז'אק ריווט שהלך לעולמו בסוף חודש ינואר בגיל 87. שניים מן הסרטים שיצר," דוגמנית עירום" ו"לך תדע", יוקרנו במסגרת הפסטיבל.
בפסטיבל יוצג גם את הסרט הקלאסי "זה הדוד שלי" יצירת המופת של ז'אק טאטי. זו הזדמנות לדור הצעיר וגם למבוגרים שבינינו לגלות מחדש את ההומור הייחודי של הבמאי.

סרטים נוספים

"גלימת השופט" בכיכובו של פבריס לוקיני, סיפורו של שופט קשוח הפוגש באחד המשפטים בחבר השופטים את האישה שהיתה מושא אהבתו לפני שנים, לוקיני זכה בפרס המשחק, והתסריטאי של הסרט זכה בפרס התסריט בפסטיבל ונציה, הסרט מועמד לשני פרסי סזאר.

"פלורידה" סרטו של פיליפ לה גה החוזר לפסטיבל אחרי "מולייר על אופניים" ו"הנשים בקומה השישית". זהו עיבוד למחזה המצליח "האבא" מאת כוכב הבמה הצרפתי פלוריאן זלר, שכמה ממחזותיו הוצגו ומוצגים בישראל. ז'אן רושפור הוותיק בהופעה שובת לב וסנדרין קיברלן משחקים כאב הלוקה בשיטיון ובתו המנסה להתמודד עם מצבו הבריאותי.

"בחודש מאי תעשה מה שתרצה" דרמת המלחמה של כריסטיאן קריון. המלחין הנודע אניו מוריקונה מועמד גם לפרס הסזאר על המוזיקה המקורית לסרט.

"יומנה של חדרנית" עיבודו המיוחד של בנואה ז'קו לספרו של מירבּו, בכיכובם של ליאה סיידו וונסן לינדון. רימייק לסרט המפורסם של בונואל. מועמד לשלושה פרסי סזאר.

"נפלאות החושים" קומדיה רומנטית קסומה בכיכובה של הכוכבת העולה ורגי'ני אפירה.

ולסיום.

לפני שנתיים זכה להצלחה רבה בפסטיבל הסרט הדוקומנטרי "בדרך לבית הספר" של הבמאי פסקל פליסון. השנה  יוצג הסרט "היום הגדול" סיפורם של כמה צעירים ברחבי העולם, כולם מתכוננים ליום הגדול יום הבחינה שתקבע את גורלם.

בלובי הסינמטק יוצג הסרט הדוקומנטרי " קולנוע צרפתי – אהבתי הגדולה" בו יוצרים מכל העולם מספרים על אהבתם לקולנוע הצרפתי, ליוצריו ולשחקניו. רונית אלקבץ, האני אבו אסעד, מרטין סקורסזה, ספייק לי, ווים ונדרס, ווס אנדרסון, פולקר שלנדורף, קן לואץ', סטיבן פריירס, אלכסנדר פיין, ג'ון טורטורו, דיאן קרוגר ועוד בשיר אהבה גדול לקולנוע הצרפתי.

גם השנה הוצגו בבתי הקולנוע סרטים צרפתיים רבים והקהל הישראלי מוכיח את נאמנותו לקולנוע הצרפתי ולכוכביו. במסגרת הפסטיבל ניתן יהיה לצפות במיטב שחקני הקולנוע הצרפתיים הותיקים בצד כמה מן הכוכבים העולים. בין השחקנים הותיקים נמצא את: קתרין דנב, פבריס לוקיני, ז'אן דוז'רדן, איזבל הופר, ז'ראר דפרדייה, ז'אן רושפור, בנואה מג'ימל, סנדרין קיברלן, ססיל דה פרנס, מתילד סנייה, ונסן לינדון ונסן קאסל ועוד, בצד הכוכבים של הדור החדש: עומר סי, ליאה סיידו, לואי גארל, טהר רחים, ורג'יני אפירה, מליק זידי ואדל אקסרקופולוס.

הסרטים מתורגמים לעברית ורובם מתורגמים גם לאנגלית.