מחאה בשומרון: למנוע את הפיגוע הבא

כ-300 מתיישבים מלווים בח"כ אורן חזן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן ורב השומרון הרב אליקים לבנון קיימו הערב (ראשון) צעדת מחאה מצומת אריאל לצומת גיתי אבישר - על כביש 5.

כזכור, ביום חמישי נפצעה חיילת בפיגוע דקירה בצומת אריאל באורח בינוני.

המפגינים דרשו משר הבטחון להפסיק להיכנע ללחצים בינלאומיים ולא לאפשר לפלסטינים לעלות על תחבורה ציבורית ישראלית - צעד שבעטיו בוצעו עד כה שני פיגועים. 

יוסי דגן ראש מועצת שומרון ציין כי ניתן היה למנוע את הפיגועים הללו וכי הכתובת הייתה על הקיר.

"כבר באוקטובר 2013 פנינו לשר הביטחון ולכל הגורמים הרלוונטים, וביקשנו. דרשנו שלא להפעיל את ההנחייה לאפשר לפועלים פלסטינים לעלות על האוטובוסים הישראלים עם בנותינו. הכותרת הייתה: למנוע את הפיגוע הבא. לצערנו נתקלנו באטימות והפיגועים הבאים אכן התרחשו", דברי דגן.

ראש מועצת שומרון בהפגנה

אוהד הרץ שנפצע באורח בינוני בפיגוע בצומת אריאל לפני כמה חודשים דיבר גם הוא בהפגנה.

"לפני חמישה חודשים ירדתי בצומת אריאל מאוטובוס של אפיקים מעיר מגורי פ"ת במטרה לנסוע לישיבה שלי באלון מורה. צעדתי אל עבר הטרמיפאדה הסמוכה לתחנה שם פגשתי בצעיר ערבי שסיפר לי שהוא מחכה למונית. ניהלנו דו שיח קצר שבמהלכו חייך אלי אותו צעיר ואמר לי :"אל תדאג אחי, הכל בסדר". חיכינו שנינו לטרמפים או למונית שתיקח אותי אל מחוז חפצי, עד שהוא התנפל עלי מאחור ודקר אותי בחמישה מקומות בגוף.  לאחר מאבק קצר נפצעתי בינוני עד קשה ופונתי לבית החולים בילינסון", סיפר הרץ.

לדבריו, "הרבה שואלים אותי מאז הפיגוע מה לדעתי הפתרון לכל הסיפור הזה, תשובתי היא שיש הרבה אפשרויות, אני יכול להציע לנסוע בכבישים אחרים, להציב מחסומים או להגביר את הבדיקות אבל האמת היא שזה לא משנה מה דעתי. בחרתי בממשלה שתתן לי את הפיתרון. אני בתור אזרח מצפה מראש הממשלה שלי ומשר הביטחון לדאוג לשלומי, לבטחוני ולהרגשתי". 

"אינני קורא כאן לאף אחד להתפטר", המשיך הרץ, "אני קורא לכם, מנהיגים יקרים, לחשוב על פתרון יצירתי, זוהי חובתכם ולכך נבחרתם. מנהיג אמתי זה אחד שעושה חשבון נפש עם עצמו האם הוא מנהיג טוב, אם אזרחי מדינת ישראל חיים בחוסר בטחון ואין לכם פתרון – אולי כדאי שתעשו חושבים. אני מאמין בכם, ראש הממשלה ושר הביטחון, שהפיתרון נמצא אצלכם, צריך רק לממש אותו. המצב הוא בלתי נסבל ואני קורא לכם לפעול על מנת לשנות אותו, מוטב שזה יהיה לפני שחס ושלום עוד דם יישפך כאן".

את הצעדה ארגנו וועד מתיישבי שומרון יחד עם מחלקת הנוער של מתנ"ס שומרון.