עודד רביבי ודוידי פרל. מאחדים כוחות
עודד רביבי ודוידי פרל. מאחדים כוחותצילום: באדיבות מועצות אפרת - גוש עציון

מתאחדים. לראשונה בהיסטוריה יאחדו מועצות אפרת וגוש עציון כוחות יחדיו כשיקיימו את אירוע הספורט הגבוה ביותר בישראל והגדול ביותר בתולדות יהודה ושומרון. 

בגובה של 900 מטרים מעל פני הים יקיימו שתי המועצות הגדולות את אליפות אפרת - גוש עציון, ביום שישי כ"ט בניסן.

לאור המצב הנוכחי באזור וכחלק מהרצון המשותף לאחדות החליטו ראשי מועצות גוש עציון ואפרת, דוידי פרל ועודד רביבי לקיים בפעם הראשונה אירוע ספורט מרכזי משותף לשתי המועצות הצמודות, לרווחת כלל התושבים.

על פי הערכות ראשוניות, קרוב ל-5,000 רצים ורצות ישתתפו באליפות שתכלול בין היתר מקצי חצי מרתון, 10 ק"מ, 5 ק"מ ומרוץ משפחות למען ילדי עמותת "שלוה". 

כלל המסלולים יעברו בין נופיה הקסומים ועוצרי הנשימה של גוש עציון, כאשר הבולט שבהם יהיה מקצה חצי המרתון בו ירוצו הרצים על פני המקווה העתיק ובקרבת חורבות העיר ביתר.

שני מקצים מיוחדים שיתקיימו במסגרת האליפות יהיו מקצה אקוותלון בו המשתתפים יתחרו בשחייה וריצה, וכן מקצה מרוץ צה"ל בו ישתתפו מאות חיילים מיחידות שונות המאבטחים את סביבות גוש עציון. 

במקצה המשפחות שיתקיים לאורך 2 ק"מ צפויים לרוץ יחד עם ילדי שלוה, ראשי שתי המועצות, דוידי פרל ועודד רביבי, עפ בני משפחותיהם של הילדים והנהלת 'שלוה'.

דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון אמר כי "בדרך האבות בה צעדו אבותינו לפני אלפי שנים אנחנו ממשיכים לצעוד ולרוץ". דוידי סיפר כי מבחינתו "המעבר על פני המקווה העתיק והמבט אל חורבות ביתר תוך כדי ריצה מזכירים לנו את התקופות הקשות שעם ישראל עבר בהרים אלו, עבר ויכל להם. אנחנו ממשיכים לרוץ יחד תושבי גוש עציון ומזמינים את כל תושבי ישראל להיות שותפים לריצה ולניצחון".

גם עודד רביבי, ראש מועצת אפרת התייחס לאליפות ההיסטורית בין שתי המועצות, כשסיפר כי הרעיון שעומד מאחורי ההחלטה על האיחוד ההיסטורי הגיעה בשל הרצון לשלב כוחות יחד למען תושבי האזור. "על הגבעות של אפרת וגוש עציון לא רק נכתבה ההיסטוריה שלנו, אלא אנו ממשיכים לכתוב אותה כעת.

"הספורט תמיד ידע לגשר ולטשטש את ההבדלים ואין לי ספק שהריצה המשותפת באוויר פסגות תעזור לנו לגשר על הפערים. אני קורא לכולם, ימין ושמאל, להגיע לחגיגת ספורט לכל המשפחה", אמר ראש מועצת אפרת רביבי.