ערב ההצדעה. אמש
ערב ההצדעה. אמשצילום: יח"צ

אירוע הצדעה ל-35 בנות השירות הלאומי המרכזות את סניפי תנועת הנוער עזרא נערך אמש (שני) בבית חיבה בירושלים.

האירוע נערך בנוכחות בני משפחותיהם ובהשתתפות יו"ר השדולה לקידום תנועות הנוער וארגוני הנוער ח"כ מיכל בירן , מזכ"ל תנועת הנוער עזרא שאול דה מלאך  ויו"ר הוועד המנהל בעזרא שמואל הורביץ.

במהלך האירוע עלתה לברך טליה טרבלסי המרכזת מזה שנה וחצי את סניף עין גנים בפתח תקווה, "אנו ממלאות תפקיד שכולל בתוכו הכל, פעמים אנחנו מנהלות פעמים מפיקות אירועים, קורה גם שאנחנו חובשות במד"א או שוטרות, אבל לרוב אנחנו מחנכות. אדם מהחוץ לא יבין זאת, לא יבין את גודל התפקיד, לא יבין את העוצמה שבו".

"להיות מרכזת זה תפקיד מורכב, תפקיד דורש מאוד, כובע שמציב אותך בסיטואציות מאתגרות: דילמות חינוכיות שעוסקים בהם  אנשים גדולים בהרבה מאיתנו, לנהל צוות בצורה חינוכית, להוביל כל מדריך ומדריכה בנפרד, ולא פחות חשוב להוביל אותם כבני אדם", הוסיפה טרבלסי.

לאחר מכן התקיים מופע של תיאטרון פלייבק. האירוע נחתם בחלוקת שי אישי לבנות, רכזי האזורים חילקו לבנות השירות שבשנה השנייה תעודות הוקרה על פעילותן.  

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני), יו"ר השדולה לקידום תנועות הנוער וארגוני הנוער, בירכה את המרכזות, "בחרתן לקחת חלק בחוויה שאין לה תחליף, ולא בכדי תנועות הנוער מייצרות את חוד החנית של הפעילים החברתיים והמנהיגים בישראל. אני מקווה שאתן, בתור נשים צעירות, תדעו להבליט את התכונות הנשיות שעושות אתכן מדריכות טובות יותר, כמו הקשבה, הכלה והיכולת לגרום לאנשים סביבכן לעבוד יחד. מצד שני, תדעו לא להנמיך את עצמכן, ולעמוד על כך שאת המקום המרכזי שאתן מקבלות היום בתנועת הנוער – תממשו גם בחייכן הבוגרים".

מזכ"ל עזרא, שאול דה מלאך, התייחס גם הוא לפעולתן של המרכזות, "אין אנו רואים בפעילותן של המרכזות דבר המובן מאליו, הערכתנו לתמיכה שהן מעניקות וההשקעה היומיומית שלהן מאפשרת להוביל את הסניפים לפריחה הגדולה והעמוקה שאנו עדים לה השנה ובשנים שעברו. אני חושב שהפלא שנמצא לפנינו היום, לא פחות מופלא מכך. האחריות שנמצאת על כתפיה של מרכזת, הינה אחריות שרוב האוכלוסייה לא תישא על כתפה כל חייה".