הילארי קלינטון באייפא"ק

המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, הילארי קלינטון, נאמה היום (שני) בוועידת אייפא"ק בוושינגטון והבהירה כי לרשות הפלסטינית ולעומד בראשה, אבו מאזן, יש אחריות להפסקת הטרור נגד ישראל. 

"המנהיגים הפלסטיניים חייבים להפסיק את החגיגות שבאות בעקבות האלימות ואת התמיכה הכספית במשפחות המחבלים", אמרה קלינטון והדגישה כי ביטחון ישראל לא נתון למשא ומתן. "כולנו חולקים את אותה מחויבות בלתי מתפשרת לשלומה וביטחונה של ישראל". 

על יחסי ארצות הברית וישראל אמרה קלינטון כי "שיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית הציל הרבה מאוד חיים של ישראלים במהלך התקפות הטילים על ישראל. אם אהיה נשיאה לא נאפשר לאיש לחשוב שאפשר להפריד בין ישראל לארצות הברית ולפגוע במחויבות הזאת", הבטיחה.

לדבריה, אמריקה זקוקה לישראל חזקה. ''ארצות הברית חייבת להמשיך ולספק לישראל מערכות הגנה ואת הטכנולוגיה המתוחכמת ביותר כדי להגן על בטחונה". 

המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית הדגישה גם כי אירופה חייבת להכריז על חיזבאללה כארגון טרור. "הנשיא החדש לא יוכל להתעלם מהמצב בישראל, זאת לא אופציה שקיימת. זאת תהיה טעות איומה מצדה של ארצות הברית לזנוח את בעלי הברית שלנו.

"ישראל מתמודדת עם טרור בלתי פוסק של סכינאות והפצצות, ההתקפות הללו חייבות להיפסק באופן מיידי'', הבהירה קלינטון שזכתה למחיאות כפיים מספר פעמים במהלך נאומה.