קהילת אתיופיה
קהילת אתיופיהצילום: יחצ בית אבי חי

מיזם חדש "סיפור. עם" במסגרתו יתקיים אחת לחודש "מיני פסטיבל" שהאירועים בו יתמקדו בשורשים והמאפיינים התרבותיים של אחת מעדות ישראל.

במהלך יומיים, מדי חודש בתקופה הקרובה, יצאו משתתפי הפסטיבל למסע מוסיקאלי, קולינארי, קולנועי, ספרותי ועיוני, כל פעם אל תוך קהילה אחרת.

את סדרת הפסטיבלים תפתח הקהילה האתיופית. במהלך שני ערבים תתקיים בבית אבי חי מסיבת תרבות שתחגוג את המוזיקה, הצבעים, הניחוחות והטעמים, לצד פיצ'רים וסרטי קולנוע וכן דיונים פתוחים על הסיקור התקשורתי, התחושות ויכולת הביטוי התרבותי של בני הקהילה בישראל.

בערב הראשון, יתקיימו שני אירועים: רב שיח בשם "כוחה של תקשורת - יוצאי אתיופיה בתקשורת – סיקור, דימוי והשפעה". רב-השיח יעסוק ביחס של התקשורת ליוצאי אתיופיה בישראל בהקשרים שונים, בסיבות ליחס הזה ובהשפעתו על המפגש של יוצאי אתיופיה עם החברה הישראלית.

לאחר האירוע הפותח, יתקיים אירוע "שחור, שתיים סוכר" לשיחה עמוקה ואינטימית אל תוך הלילה, שתעסוק בסיפורים שמאחורי השירים. במפגש יספרו על הילדות, ההשפעות המוזיקליות והפריצה הגדולה של השירים.

במקביל, תתקיים סדנא קולינרית סביב אוכל אתיופי "אוכל, בריאות, אתיופיה ומה שביניהם": מה בין האוכל המסורתי האתיופי למטבח הבריא בשנת 2016? על קמח הטוף, ערכים תזונתיים ומאפיינים של המטבח האתיופי המסורתי. הסדנא תפגיש את הבאים עם האינג'רה והמנות המלוות אותה, תלמד להכין מאכלים מסורתיים שהפכו רלבנטיים יותר מתמיד בימינו ותסביר מדוע קמח הטף הוא סופר-פוד.

במהלך שני ימי הפסטיבל תפעל בחצר בית אבי חי מסעדה שתגיש אוכל אתיופי. כמו כן יתקיים במהלך שני הערבים מרתון סרטי תעודה על יהדות אתיופיה וסיפורי מסע המתעדים את הגעתם לארץ.

הקהילה הבאה שסביבה יתקיים הפסטיבל תהיה המרוקאית. קצת לפני המימונה ויתקיים מופע מיוחד של שמעון בוסקילה, השף  אבי לוי (מסעדת 'המוציא') יקיים סדנא קולינרית של מתוקים מרוקאים ועוד. בהמשך יתקיימו גם פסטיבלים לקהילות מרוסיה, קווקאז, פרס ותימן.

המארגנים אומרים שמטרת הפרוייקט, היא להביא לכל אחת מהקהילות שנבחרו את העומק, ההיצע והמגוון והמורכבות התרבותית הקיימת בכל אחת מאותן עדות ולאפשר היכרות מעמיקה וחוויתית יותר של אותן קהילות.