רכבת ישראל. היערכות לא נכונה או ביקוש גבוה?
רכבת ישראל. היערכות לא נכונה או ביקוש גבוה?צילום: דוברות הרכבת

במשרד התחבורה זועמים על שביתת האזהרה של בוחני הנהיגה היום (שלישי) הגורם להשבתת מערך הטסטים. הבוחנים כועסים על הרפורמה שמתכוון המשרד לערוך - בתחום שלהם.

"במקום לברך על החלטת משרד התחבורה לקצר את זמני ההמתנה לטסטים, ולשפר את השירות לתלמידים, מכריזה ההסתדרות על שביתות ועיצומים. 100 טסטרים לוקחים מאות אלפי צעירים וחיילי צה"ל כבני ערובה, ומנסים למנוע את שיפור השירות רק כדי לשמור על המונופול", אמרו במשרד.

גורם בכיר במשרד הוסיף, "לא ויתרנו מול איומים, שביתות ולחצים ברפורמות שהוביל שר התחבורה ברכבת, בתעופה, בתשתיות ובנמלים, ולא נוותר גם כאן. טובת הציבור קודמת לאינטרסים צרים".

לדברי אנשי המשרד, "צוות מקצועי בינמשרדי שבחן את הנושא, קבע כי אין שום אפשרות לספק את השירות הדרוש עם המערכת הקיימת וכי ביצוע מבחנים על ידי זכיינים פרטיים היא האפשרות היחידה לענות על הצרכים הקיימים של תלמידי הנהיגה. כל ניסיונות העבר להוסיף בוחנים ולהרחיב את שעות העבודה של הטסטרים לא הועילו לקיצור זמן ההמתנה לטסטים ולשיפור השירות לתלמידים".

כזכור, במסגרת הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים, יוקם מערך פיקוח מקצועי על בוחני הנהיגה, הכולל עשרות מפקחים של משרד התחבורה.

המפקחים שיבצעו בקרה על פעילות הבוחנים, יסייעו בהגברת השקיפות בעת המבחן, ינטרלו פעילויות חריגות ופסולות בזמן אמת ויביאו להעלאה מתמדת ברמת מבחני הנהיגה.

נציין כי משרד התחבורה מפתח בימים אלה מערכת טכנולוגית מיוחדת, שתשמש את הזכיינים ותשרת את הנבחנים, את בתי הספר לנהיגה, מורים ועובדי משרד התחבורה. המערכת, המהווה קפיצת מדרגה בתחום מבחני הנהיגה, תאפשר בין השאר לנהל את מערך המבחנים המעשיים ולעקוב אחריו, תוך הקפדה על רמה מקצועית גבוהה.

תהליך הבחינה המעשית ישודרג ויתבסס על קריטריונים ברורים, מדידים ומחייבים, תוך צמצום שיקול דעת של הבוחן בקביעת תוצאות הבחינה המעשית. כמו כן, יעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים הכוללים בין השאר שימוש במצלמות, מערכת ניווט GPS, מערכת מחשוב ומילוי טופס המבחן באופן ממוחשב.