צפוי גל של פיגועים באירופה

ח"כ ד"ר ענת ברקו, מומחית לחקר הטרור, מתייחסת בשיחה עם ערוץ 7 למתקפת הטרור בבריסל וטוענת כי "תיירות הג'יהאד חוזרת הביתה".

לדבריה, "מתקפת הטרור על אדמת אירופה אינה חדשה. זאת לא המתקפה הראשונה וגם לא האחרונה. תיירי הג'יהאד חוזרים הביתה חוזרים למובלעות האיסלאמיסטיות עם האידאולוגיות מבית מדרשו של דעאש והאחים המוסלמים. הם אלה שיגרמו לפיגועים על אדמת אירופה וארה"ב".

ח"כ ברקו מדגישה כי לא לא בהכרח שכל הטרוריסטים הינם מוסלמים הדוקים וכי גם סגנון החיים המערבי הוא לצנינים בעיניהם. "סגנון החיים המערבי חותר תחת קיומם במובן האישי ביותר והם ויוצאים נגדו. ולכן נראה יותר פיגועים עם יותר ממפגע אחד כמו במקרה הזה. מי שחשב שהטרור יעצר במדינת ישראל טעה. אנחנו נראה התגברות של גל הפיגועים".

היא סבורה כי תפיסת המחבל שביצע את הפיגוע בפריז אינה המניע לפיגוע, "יש הרבה סיבות לנקום. הנקודה היא שיש הרבה מאוד גרעינים ותאים של טרוריסטים רדומים. מבולעות שלמות שלאנשי החוק אין שם שליטה ודריסת רגל".

ח"כ ברקו מספרת כי ההבנה שהטרור לא מחפש רק יהודים מחלחלת בקרב מקבלי החלטות באירופה. "אני חוזרת מכנס אנטישמיות בברלין והרבה מאוד פרלמנטרים באירופה שהיו איתנו מבינים ששום דבר לא נעצר ביהודים. כולנו יודעים מה קרה במלחמת העולם השנייה וזאת התחושה שמה שקורה כאן נגד מדינת ישראל נגד יהודים מגיע לאירופה. אחרי שיהודים נאלצו להוריד סימני זיהוי - המחבלים פוגעים בסמלי שלטון ובתחבורה ציבורית על מנת להרוג כמה שיותר אנשים".

לדבריה, "כדאי מאוד שיגבירו את המודעות לטרור לאזרחי אירופה כי הם לא מודעים איך להתמודד כמו אזרחי ישראל שעצרו לא מעט פיגועים על ידי אזרחים הגיבורים שלנו. העולם חייב להשקיע בביטחון ולהבין שכמו שמדינת ישראל לא יכולה לוותר על צורכי הביטחון שלה למען הסכמים שלא מכובדים כך גם אירופה תצטרך להתמודד עם צורכי הביטחון שלהם",