היו גם שתמכו. רזי ברקאי
היו גם שתמכו. רזי ברקאיצילום: משה שי, פלאש 90

במכתב ששוגר לאגודה לזכות הציבור לדעת נחשף היקף התלונות שעלו מהציבור נגד התבטאותו השנויה במחלוקת של רזי ברקאי, התבטאות בה השווה בין כאבן של אמהות חללי צה"ל לכאב אמהותיהם של מחבלים.

כזכור לפני שבועות אחדים שיגרה האגודה לזכות הציבור לדעת לרן אליקים, נציג תלונות הציבור של גל"צ, בקשה לחשוף את כמות התלונות שהגיעו אליו בנושא זה ואת התפרוסת שלהם במרחבי הארץ על מנת שיובן עד כמה הדבר מקומם ומסעיר את הציבור בישראל.

במענה לבקשה נשלח אתמול מכתבו של מדור פניות הציבור בחטיבת דובר צה"ל לבקשה וממנה מתבררים הנתונים.

"עד ליום ה 25 בפברואר התקבלו 146 פניות של אזרחים אשר ביקשו למחות על התבטאות זו. נציין, כי מתוך פניות אלו, 42 הועברו לגלי צה"ל באמצעות אתר "האגודה לזכות הציבור לדעת", נכתב בתשובה.

בפניית האגודה והעומד בראשה, פרופ' אלי פולק, התבקש דובר צה"ל לחשוף גם את תפרוסת המלינים נגד רזי ברקאי על פני הארץ. זאת על מנת לחשוף עד כמה מייצגת התלונה את הציבור הישראלי כולו. במענה לבקשה זו נכתב כי "ביחס לבקשתך לקבלת הפילוח הגיאוגרפי של מגישי התלונות, נשיב כי בעת הפנייה לגלי צה"ל, הפונים אינם מתחייבים לציין את מקום מגוריהם. על כן, ובהתאם לחוק חופש המידע אין באפשרותנו לענות על בקשתך בעניין זה".

עם זאת הוסיף דובר צה"ל והעיר כי "מבין הפונים אשר פנו ישירות לגלי צה"ל ובחרו לציין את מקום מגוריהם, נמנים תושבי היישובים קרית מוצקין, שבי ציון, ירושלים, תל אביב, ראשון לציון, קרני שומרון, מודיעין-מכבים-רעות, רעננה וזכרון יעקב".

על כל זאת הוסיף דובר צה"ל וציין כי במקביל לתלונות נגד ברקאי היו שפנו כדי לחזק את ידיו: "בנוסף לתלונות שהתקבלו בעניין התבטאותו של מר ברקאי, התקבלו 30 פניות, בהן ביקשו הפונים להביע תמיכה בעיתונאי".

נזכיר כאן את דבריו של פרופ' פולק ביומן ערוץ 7 ובהם הבהיר את חומרת דבריו של ברקאי כשנשאל אם לתפיסתו נכון ללכוד שדר על אמירות שנאמרות תוך כדי שידור חי ולעיתים אינן מוצלחות אך מבקשות לבטא עמדה מסוימת או לחדד שאלה כלשהי. לדבריו אכן כן, נכון וניתן להבין את המציאות המורכבת של שידור חי, אך במקרה רזי ברקאי אין לשכוח את השידור שהיה למחרת, כאשר הוא עצמו הועלה לשידור לעימות מול אביו של הדר גולדין הי"ד וחזר על דבריו מבלי לחזור בו ומבלי להתנצל או להבין את הבעייתיות שבדברים. "אחרי 24 שעות רזי ברקאי חזר על אותה השוואה בין אמו של הטרוריסט לבין אמו של חייל שנשלח להגן על מדינת ישראל ומחכה לקבל את גופת בנה. הוא חוזר על זה ולא מבין את ההבדל בין אם לחייל לאם לטרוריסט. הוא לא אמר שהוא מתנצל ובכך היה גומר את הסיפור, אלא המשיך, ובפני מי הוא אמר את הדברים? בפני המשפחה עצמה שמחכה לגופת בנה. הדבר הזה לא מובן ולא מקובל".