בכירי הפת"ח בטקס
בכירי הפת"ח בטקסצילום: צילום מסך. 'מבט'

נמשכת, וביתר עוז, האדרת שמה של המחבלת דלאל מוגרבי, מי שעמדה בראש פיגוע האוטובוס בכביש החוף בו נרצחו 36 ישראלים ואמריקאי אחד.

הפעם שותף להאדרת שמה של המחבלת גם ארגון הסהר האדום שאמור להיות אמון על הצלת חיי אדם.

על פי דיווח של מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' כמדי שנה ציינו הרש"פ ותנועת הפת"ח של אבו מאזן את יום השנה לפיגוע שנחשב לקטלני ביותר בתולדות ישראל, וחולקות כבוד למוגרבי שעמדה בראשו. השנה, חגיגה שכזו התקיימה במשכן הסהר האדום הפלסטיני, הכפוף לארגון הצלב האדום הבינלאומי.

במכון מזכירים כי "בפיגוע בשנת 1978, נהרגו 37 אזרחים, בהם אזרח אמריקני. 12 מהקרבנות היו ילדים. הם נרצחו על ידי חוליית מחבלים ובראשה דלאל מוגרבי, שהפליגה בסירה מלבנון לישראל ולאחר מכן חטפה אוטובוס בכביש החוף. במהלך העימות עם צה"ל, הרגו המחבלים 36 מנוסעי האוטובוס ופצעו מעל 70 נוספים. הקורבן האמריקני, הצלמת גייל רובין, נרצחה טרם החטיפה".

ההזמנה לאירוע, שכאמור התקיים במשכן הסהר האדום, פורסמה בעמוד הפייסבוק הרשמי של פת"ח, והודגש בה כי מדובר בטקס לכבודה של דלאל מוגרבי, "כלת פלסטין": "הזמנה כללית, חזרה לשורשים.

תנועת פת"ח מתכבדת להזמינכם לטקס החזרה לשורשים לציון יום השנה ה-38 למות השהידים של הלוחמת דלאל מוגרבי "כלת פלסטין" וחבריה מבצעי פעולת הפדאא' 'כמאל עדואן' ביום שבת ה- 12 במרץ 2016 בשעה 12:30 במשכן הסהר האדום הפלסטיני - מרכז הד"ר פתחי ערפאת לכנסים. תהילה וחיי נצח לשהידים ברי הלבב שלנו וחרות לאסירנו הגיבורים", לשון ההזמנה כפי שתורגמה בידי אנשי 'מבט'.

על האירוע עצמו מספרים אנשי המכון בהתבסס על דיווחים בתקשורת הפלשתינית ובפייסבוק כי במהלכו שיבחה בכירה ברש"פ, מושלת מחוז רמאללה ואל-בירה לילא ר'נאם, את המחבלת מוגרבי וביקשה מאללה "לרחם על השהידים".

בעמוד הפייסבוק של מחוז רמאללה ואל בירה נכתב כי "כבוד מושלת המחוז ד"ר לילא ר'נאם... הדגישה כי דמן של השהידות שלנו זורם בעורקיו של כל פלסטיני, וכן כי האישה הייתה ותישאר סמל חלוצי ושותפה של הגבר למאבק ולקבלת ההחלטות. כמו כן, היא ביקשה מאללה לרחם על השהידים והשהידות, שלחה ברכות גאווה לאסירים ולאסירות, והדגישה כי כל פלסטינית שמשתייכת לאדמתה ולעקרונות הבסיס שלה נחשבת לאחות של דלאל".

העיתון הרשמי של הרש"פ, אל-חיאת אל-ג'דידה, הוסיף כי "ר'נאם הדגישה שדלאל התעקשה לשאת רובה לצד חבריה הגברים ולהתייצב לצדם בשדה הקרב". בתמונות מן האירוע נראית ר'נאם לצד ילדים קטנים. כמה מן הילדים נשאו כרזה עם תמונה של המחבלת דלאל מוגרבי ומפה של "פלסטין", הכוללת את שטחי הרש"פ וישראל, ולצדן הכיתוב: "יום השנה ה-38 למות השהידים של כלת פלסטין דלאל מוגרבי וחבריה". סמל פת"ח מופיע אף הוא על הכרזה.

עוד מציינים אנשי המכון כי באירוע השתתפו מספר בכירים ברש"פ ובפת"ח, בהם יועצו של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, לענייני ארגונים בלתי ממשלתיים סולטאן אבו אל-עינין, חברי הוועד המרכזי של פת"ח עבאס זאכי וג'מל מוחייסן, חבר הוועד הפועל של אש"ף ומזכ"ל החזית לשחרור פלסטין ואסל אבו יוסוף, וכן אחותה של המחבלת מוגרבי, רשידה מוגרבי.