רן ארז
רן ארזצילום: עצמי

איני חושב ששלושה ימי חופשה בפורים הם מוגזמים.

ראשית, מדובר בחג שקושר אותנו לשורשים ולהיותנו יהודים שזכו בזמנו לנס גדול. יש להזכיר זאת לכל הדורות, שכן ציון אירועי העבר והניסים מחזק את התודעה היהודית שלנו, ואת זאת חשוב שננחיל לילדינו-תלמידינו. חז"ל ידעו ליצור לכל חג מאפיינים מיוחדים, וכך קל לילדים להזדהות איתם ולזכור אותם. כך בפורים העדלידא, התחפושות והשמחה ויתר מאפייני החג, כך גם בפסח עם ההגדה, ל"ג בעומר והמדורות וכך יתר חגי ישראל ומועדיה. זה באשר לפן היהודי והמורשת שלנו.

הפן הנוסף לוקח בחשבון שמדובר ביום צום: תענית אסתר, שזה יום חופש אחד. היום השני הוא חג הפורים עצמו, שבו הילדים מתחפשים ומשתתפים באירועים. והיום השלישי הוא שושן פורים, שהרי בכל הערים המוקפות חומה חגגו את חג הפורים יום מאוחר יותר.

בוודאי יהיו הורים שיטענו ששלושה ימי חופשה הם יותר מדי, ושקשה להם להעסיק את ילדיהם בימים אלו. ולהם אני אומר: במדינת ישראל יש יותר ימי לימוד מאשר ברוב מדינות העולם. התעסקות ודאגה לילדים במשך שלושה ימים יכולה לתת להורים תחושה, ולו במקצת, של מה שאנחנו המורים עושים במשך עשרה חודשים, יום יום, מהבוקר ועד שעות אחר הצהריים, ולא עם ילד אחד או שניים אלא עם עשרות ילדים בכל שיעור.

עבודתנו כמורים היא עבודה שנעשית במקצועיות רבה, מתוך אהבה ותחושת אחריות למען הילדים, ואנו מקווים שגם הציבור הרחב יעסוק פחות בחופשות ויראה במורים ציבור שעושה עבודה חשובה ביותר למען עתיד הילדים והנחלת המורשת לדורות הבאים.

רן ארז

יו"ר הנהלת ארגון המורים העל-יסודיים