אנטישמיות. בלגיה
אנטישמיות. בלגיהפלאש 90

ארבעה ימים לאחר סדרת הפיגועים בבריסל מאשימים בני משפחת מנדי פרקש שנפצע באורח בינוני את משרד החוץ בהתנהלות לא ראויה של הקונסוליה הישראלית בבריסל ביום הפיגוע. 

"מיד לאחר הפיגוע הבנו שמנדי נפצע. ניסינו ליצור קשר עם גורמים במשרד החוץ, לקבל עזרה כלשהי - אולם לשווא. בדרך כלל, בפיגועים בקנה מידה כזה הקונסוליה הישראלית יוצרת קשר עם בני משפחה כדי לעדכן אותם ולברר האם הם זקוקים לעזרה כלשהי, אולם הטלפון הזה בושש מלהגיע", טוען בן משפחה ששוחח עם ערוץ 7. 

לדבריו, במשך שעות הם לא ידעו היכן נמצא הפצוע. "התקשרנו לקונסוליה הישראלית אולם לא קיבלנו כל מידע או עזרה באשר למקום הימצאו של מנדי. שאלנו אותם לאיזה בית חולים הוא נלקח אולם לא קיבלנו תשובות. ארכו כמה שעות עד שהתברר לנו בכוחות עצמנו היכן הוא אושפז".

לטענת בן המשפחה, גם התקשורת הישראלית הכללית אינה מתעניינת בפצועים הישראלים היחידים, לטענתו מאחר ומדובר בחרדים. "זה לא ממש מעניין את התקשורת ומכל הסיבות הידועות. לא ממש הפתעה בשבילנו. שלושה ימים 'טוחנים' את הפיגוע בבריסל במהדורות החדשות ואף אחד לא מתעניין על הפצוע הישראלי. אבל בגלל היעדר הסיקור והעניין עושה רושם שזה לא ממש מעניין את מישהו ממשרד החוץ שבבלגיה שוכב במצב בינוני הפצוע הישראלי היחיד בפיגוע". 

עוד סיפר כי מצבו בינוני אך יציב. "הוא מונשם בשל הפיח הרב ששאף לריאותיו ומונשם בשל הכאבים. ברגע שמנסים להעיר אותו הוא נאנק מכאבים. בשלב הזה לא חושבים כלל להעביר אותו ארצה. אולי בהמשך, שיפונה ממחלקת טיפול נמרץ ויעבור לשלב השיקום. כרגע לא מדברים על זה עדיין".