טיפול בגלי הלם
טיפול בגלי הלםצילום: מרפאות אלטרנטיבה

עוד לא נולד האדם שחי בלי לחוות כאב, אבל עבור חלק מאתנו כאבים במפרקי הגוף ובשרירים השונים, הופכים למטרד מתמשך, המגביל את התפקוד שלנו ופוגע בהנאה ובאיכות החיים.

במצבים אלו אנו פונים לרוב לבירור רפואי מסודר, ולעתים קרובות מוצאים את עצמנו, בתום תקופה של נטילת משככי כאבים ונוגדי דלקות, שיעילותם מוגבלת, עם המלצה לניתוח. כיום, ישנה שיטה שנחשבת לתחליף מוצלח לניתוחים אורתופדיים פולשניים: טיפול בגלי הלם.

מהי שיטת הטיפול באמצעות גלי הלם?

גלי ההלם, הנם גלי קול המופקים על ידי מכשיר מיוחד, ונשלחים במהירות גבוהה לאזורי הכאב. פריצת דרך טכנולוגית זו, פותחה על בסיס גלי ההדף, שמשמשים לריסוק אבנים בכליות. הטיפול באמצעות גלי ההלם הנו פשוט וקצר, ונמשך פחות מ20 דקות. כדי להפיק את מרב היעילות, יש צורך במפעיל מנוסה ובעל ידע אורתופדי מקצועי, שידע לזהות את מקור הבעיה ולכוון במדויק את מיקום הצמדת המכשיר לגוף, כמו גם את תדירות הגלים הרצויה. תחת פיקוחו של מטפל מיומן ומקצועי, גלי ההלם מביאים להצלחת הטיפול בדרך כלל לאחר 7-15 טיפולים בלבד.

הטיפול בגלי הלם – איך זה עובד?

על פי מחקרים מדעיים מבוקרים, נמצא כי גלי ההלם האקוסטיים מרעידים ומפוררים הסתיידויות, ומפרקים הידבקויות, מצבים האופייניים לחלק גדול מדלקות הגידים, השרירים והמפרקים. בנוסף,  גלי ההלם נמצאו כיעילים בהרחבת כלי דם קיימים, עידוד יצירתם של כלי דם חדשים, שיפור הסירקולציה והתחדשות תאי הגוף, ובכך מאיצים את החלמת הדלקות, ופינוי דרך מחזור הדם של תוצרי ההסתיידויות.

באלו כאבים יכולים גלי ההלם לעזור?

כאמור, שיטת הטיפול החדשנית בגלי ההלם, נחשבת לפורצת דרך בעיקר בתחום האורתופדי. בין הבעיות המטופלות ניתן למנות כאבים ודלקות בכף הרגל (כדוגמת דורבן ודלקת בגיד אכילס), בכתפיים (כמו בורסיטיס וכתף קפואה), בעיות ודלקות בברכיים, במרפק באצבעות כף היד ובגב. בנוסף, שיטת הטיפול נמצאה יעילה לטיפול בבעיות בתחומים אחרים, ביניהן אין אונות וקשיי זקפה, איחוי שברים ונוירופתיה סוכרתית.

שיעורי הצלחה חסרי תקדים בטיפול בגלי הלם

שיעורי ההצלחה של הטיפול בגלי הלם חסרי תקדים בתחום האורתופדיה. מדובר ב- 78% החלמה וריפוי מוחלט של הכאב, כך על פי נתוני הFDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי. אחוזי הצלחה מרשימים אלו, לצד נדירותן של תופעות הלוואי לטיפול, אם בכלל, הופך את הטיפול בגלי הלם לתחליף יעיל ומבוקש להליכים כירורגיים חודרניים. ישנה הכרה רחבה ביעילות הטיפול, שמאושר על ידי רשויות השוק האירופי המשותף, הFDA - ומשרד הבריאות, והוא מזכה בהחזרים בקרב חברות הביטוח וביטוחי הבריאות הפרטיים, כמו גם בחלק מקופות החולים.

רופאים מספרים על הטיפול בגלי ההלם

שוחחנו עם ד"ר משה פרימן (ND), נטורופט ומומחה לשיקום אורתופדי ופגיעות ספורט במרפאות אלטרנטיבה, שמספר על הצלחה בטיפול בגלי ההלם בבעיות אורתופדיות ובדלקות מפרקים רבות, ועל מגמת ירידה בשיעור הניתוחים הפולשניים. לדבריו, שיפור דרמטי ניכר בעיקר בטיפול בבעיות דורבן ודלקות בכף הרגל ובגיד אכילס, הסתיידויות בכתף, במרפק ובברכיים ושינויים ניווניים בגב, והוא ממליץ בחום על התנסות בסדרת טיפולים בגלי הלם רגע לפני שרצים לניתוח, ומוטב, כמובן, גם הרבה לפני כן.

אם כך, מסתבר שההשלמה עם הכאב לא חייבת להיות מציאות חיינו, וגם ההתמסרות לסכין המנתח היא לא האפשרות היחידה, במיוחד כיום, כשרפואת הכאב מצויה בפיתוח מואץ מתמיד. שיטות טיפול חדשניות ומתקדמות שונות עומדות לרשותנו, ומסתמן שטכניקת גלי ההלם, הנה אחת מפריצות הדרך המשמעותיות לחיים נטולי כאבים.   

הרחבה בנושא טיפול בגלי הלם באתר מרפאות אלטרנטיבה