עדיין לא פתור. מי רצח את תאיר ז"ל?
עדיין לא פתור. מי רצח את תאיר ז"ל?פלאש 90

בפרקליטות המדינה מגיבים הערב (ראשון) לדיווחים על עדות חדשה כביכול בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה ז"ל, ומבהירים כי מדובר בעדות שכבר נחקרה לעומק ע"י המשטרה ב-2012, ונמצא כי אין בה כדי לשנות מתמונת הראיות המעלה בבירור כי מי שרצח את ראדה ז"ל היה רומן זדורוב.

מדובר בעדות שנתן אדם בשם א"ח, שש שנים לאחר הרצח, בה סיפר כי בת זוגו לשעבר א' סיפרה לו במועד סמוך לרצח כי היא זו שרצחה את ראדה.

בעקבות מסירת עדות זו, נערכה חקירה שנועדה לברר אמיתות הטענה. במסגרת החקירה נחקרה בת זוגו לשעבר א' והיא הכחישה לחלוטין את טענותיו וטענה כי היה לא"ח מניע ברור להפליל אותה משום שנפרדה ממנו זמן קצר לפני כן.

בפרקליטות אומרים כי החקירה הנרחבת שנערכה העלתה כי אין כל ראיה, ישירה או עקיפה, הקושרת את א' לרצח תאיר ראדה. לא רק שהחקירה הנרחבת לא העלתה ממצאים התומכים במעורבותה של א' ברצח, אלא שחלק מפרטי הגרסה שמסר א"ח, לכאורה מפיה, אף נסתר בממצאים אובייקטיביים ולא תאם את פרטי הזירה והראיות אשר נאספו בזמן אמת.

הרקע להגשת התלונה, כמו גם הפרטים שעלו לגבי מערכת היחסים בין בני הזוג מלמד, כי מדובר בתלונה שהוגשה על רקע מערכת יחסים מעורערת ואף פתולוגית בין שני בני זוג, תוך שנמצא כי שניהם אינם יציבים בנפשם.

במסגרת ערעורו של זדורוב לביהמ"ש העליון על פסק הדין המקורי של ביהמ"ש המחוזי בנצרת, ביקשה הסניגוריה הציבורית להגיש ראיות חדשות בארבעה נושאים, כשאחד מהם היה נושא זה, והבקשה היתה להגיש הודעות ונתונים מחקירתו של א"ח.

הפרקליטות התנגדה להוספת ראיה זו, בעיקר משום שגרסתו של א"ח נחקרה במשטרה ונמצאה חסרת בסיס בכל הנוגע לרצח המנוחה, ומשום שדובר בגרסה כבושה שמסר א"ח בשעה שהיה לו לכאורה מניע להעליל על בת-זוגו לשעבר. בית המשפט העליון דחה במרץ 2013 את הבקשה להוספת ראיה זו, אף כי הורה לביהמ"ש המחוזי לגבות שתיים מהראיות האחרות שגבייתן התבקשה.