יצחק הרצוג
יצחק הרצוגצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה חבר הכנסת יצחק הרצוג, התייחס (שני) בפתח ישיבת סיעת "המחנה הציוני" לפרשת החייל היורה בחברון.

"בימים האחרונים נוצר אקלים ציבורי מסוכן בו צה"ל, בכירי מפקדיו ובראשם הרמטכ"ל הפכו מטרה לחיצי רעל של עלובי נפש בציבור הישראלי, אנשים שמבזים את הרמטכ"ל ואת הדרגות שהוא נושא על כתפיו".

לדבריו, "זו פגיעה ישירה בביטחון ישראל ועוצמתה. צה"ל הוא צבא העם, הבנות והבנים של כולנו משרתים בו ומי שיוצא נגדו – יוצא נגד מדינת ישראל כולה".

"אני מחזק ומגבה את הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט ששומר על אותם ערכים ואת שר הביטחון שנעמד לצידו בימים האחרונים באופן אחראי וראוי", הוסיף הרצוג, "אני אומר באופן החד ביותר שאנחנו, סיעת המחנה הציוני כולה, נעמוד לצידו של צבא ההגנה לישראל ולצידם של חייליו ומפקדיו, מול כל מתקפה וכוח שיעזו להרים עליהם את ידם ולהסית נגדם".

הרצוג התייחס גם לפסיקת בג"ץ בנושא מתווה הגז, "בית המשפט הוכיח שוב שהוא עצמאי ולא מפחד מאיומי הממשלה. אני גאה בסיעת המחנה הציוני שהובילה את העתירות נגד מתווה הגז"

הרצוג הוסיף, "המתקפה נגד בג"צ חייבת להיפסק. ממשלת ישראל צריכה להבין שבג"צ לא עובד אצלה. הוא לא נועד לשרת את הגחמות והצרכים שלה. יש לו משימה אחת  - להגן על החוק והאינטרס הציבורי. מתווה הגז שהממשלה הביאה לציבור הוא מתווה גרוע. בלי פיקוח על המחירים ועם  כבילה הזויה של החלטות ומדיניות הממשלה ל- 15 שנה. המתווה הזה חייב להשתנות וזה צריך  לקרות תוך דיון ציבורי שקוף ופתוח".