למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהאילוסטרציה: פלאש 90

בתום דיון סוער אישרה היום (שלישי) ועדת הבריאות של הכנסת תקנות הקובעות כי רופאי שיניים שצברו ניסיון מקצועי הולם של למעלה מחמש שנים מחוץ לישראל, יהיו פטורים מבחינות מעשיות ועיוניות ויוכלו לעסוק ברפואת שיניים בארץ.

אם רופאי השיניים ניגשו כבר לבחינה בישראל ונכשלו בה, הם יידרשו לחזור על בחינה מעשית בלבד.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, אמר בדיון "אנחנו מחזירים הביתה יהודים עולים וישראלים שלמדו בחו"ל. גם תושבי ישראל יוצאים נשכרים בבריאותם. נקפיד שמשרד הבריאות יגביר את הפיקוח על כלל רופאי השיניים בישראל".

שר העלייה והקליטה, זאב אלקין, שהשתתף בדיון, אמר כי ''אין שום סיבה הגיונית שרופא שיניים שלמד במקומות הטובים ביותר בצרפת ובארצות הברית ועבד וצבר ניסיון, יצטרך לעבור מסכת ביורוקרטית מייגעת ומקשה לפני שיקבל רשיון לעבוד.

''אין לי ספק שהשלמת המהלך שנאבקנו למענו שנים יאפשר להרבה רופאי שיניים יהודים בעולם לקבל החלטה לעלות לישראל. אמשיך לפעול בכל כוחי כדי לשחרר כמה שיותר חסמים ביורוקרטיים שמקשים על העליה והעולים״, הבטיח אלקין.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, הדגיש כי "זאת הזדמנות אדירה לקדם את עולם הרפואה בישראל, להגשים ציונות ולקלוט עליה. לאורך שנים משרד הבריאות היה שמרן ולא התפשר, אך הגיע הזמן למצוא פתרון".

במהלך הדיון אמרה ניקול מסטבאום-כהן, סטודנטית לרפואת שיניים, כי "אנחנו מודאגים מהרמה המקצועית של העולים שמגיעים. חמש שנים זאת תקופה קצרה מדי וזה הוחלט במחטף. העולים שעושים קורסים אצלנו בפקולטה מתקשים לעבור את המבחנים, כולל דברים בנאלים ובסיסיים".

ח"כ אלאלוף וח"כ נורית קורן זעמו על הדברים, "זו התנשאות. וכל הישראלים מצליחים? מותר לנבחרי העם לחוקק. הדברים לא נעשו במחטף אלא בדיונים רבים וארוכים תוך שיקול דעת מעמיק".