בני הנוער בפעילות
בני הנוער בפעילותצילום: יח"צ

ארגון ההתנדבות "לאורו נלך" - הפועל בתיכונים ובאולפנות, ישיבות, מוסדות חילוניים ודרוזים ובתי ספר לחינוך מיוחד מהצפון ועד הדרום מרחיב השנה את פעילותו במוסדות החינוך השונים.

בשנה הנוכחית עלה מספר מוסדות החינוך המשתתפים בתוכנית מ-130 ל-180, דבר המסמן עלייה של 40% בכמות בתי הספר שייטלו חלק בתוכנית ההתנדבות של הארגון ולמעשה את העלייה החדה ביותר שרושם הארגון מאז היווסדו לפני למעלה מעשור וכולל בפועל את חמישית מבתי הספר בישראל שיקחו חלק בפרויקט.

במסגרת פעילות הארגון, תלמידי תיכונים ברחי הארץ יוצאים אחת לשבוע להתנדב בקהילה ולעזור ולהעצים אוכלוסיות חלשות ונזקקות הכוללים עשרות מוסדות וארגוני סיוע הזקוקים לעזרה דוגמת מוסדות לבעלי צרכים מיוחדים, קשישים וניצולי שואה, בתי תמחוי ועוד.

ביום רביעי כ"ז אדר ב' (6.4) יתקיים באוניברסיטת תל אביב האירוע השנתי של הארגון בהשתתפות מאות מתנדבים. יקחו חלק וישאו דברים בין היתר: שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, ראש החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, פרופ' מאיר חת ועוד. את האירוע ינחה ידידיה מאיר ועל המופע המרכזי מופקד הזמר חנן בן-ארי.

בארגון מתנדבים כיום למעלה מ – 6000 בני נוער. הוא החל את פעילותו בשנת 2003 מתוך מטרה להביא להשתלבותם של בני נוער ובוגרי תיכון במגוון מסגרות התנדבותיות, והוא משמש מסגרת התנדבותית שפועלת במגוון רחב של בתי ספר תיכוניים, בתוכם ישיבות, תיכונים חילוניים, אולפנות ואף במוסדות החינוך המיוחד.

במסגרת הפעילות תלמידי התיכון יוצאים פעם בשבוע להתנדבות עם אוכלוסייה חלשה באזורם. הארגון פועל לפיתוח ערכי ההתנדבות והמנהיגות בקרב בני הנוער בישראל במטרה לגשר על פערים בחברה הישראלית, לחזק תחושות של שליחות ונתינה ולעודד ביצוע פעולות התנדבות איכותיות.

הרב בני וורצמן  מברך על הצטרפותם של התיכונים החדשים וקורא למוסדות נוספים להשתתף, "תכנית ההתנדבות של לאורו נלך מוסיפה נדבך ערכי נוסף בדרך חינוכם של בני הנוער. ההתנדבות במקומות השונים מעצימה את תחושת האחריות והמנהיגות של בני הנוער ותורמת לחיזוק הערך העצמי והחברתי למען עתידם".

עוד מוסיף הרב וורצמן כי "ניתן לראות שעל אף המחלוקות הרבות הקיימות בחברה הישראלית בחודשים האחרונים, כלל מוסדות החינוך ללא הבדל, מתעלים מעליהן ומתגייסים דווקא למען האחדות והתרומה לכל שכבות החברה. אנו מאמינים כי בשביל לעשות מעשים טובים ולהתנדב, לא צריכים יום מיוחד בשנה, אלא ניתן וצריך לפרוש את המעשים במהלך כל השנה".