ההצתה בבית הספר הדו לשוני
ההצתה בבית הספר הדו לשוניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

פלסטיני תושב כפר סמוך לישוב נווה דניאל, אשר התלונן לפני כשבועיים על הצתת ביתו ארבעה ימים קודם לכן בידי יהודים, נעצר לאחרונה בחשד לשיבוש מהלכי חקירה ומסירת ידיעה כוזבת.

הפלסטיני טען כי ביום ההצתה הבחין במתנחלים, אותם זיהה לפי ציציותיהם - ואשר לטענתו ברחו מהזירה. הוא גם סיפר כי אביו ראה יום קודם לכן כתובת גרפיטי בה נכתב "מוות לערבים" כ- 150 מטרים מביתם וכי חמישה מתנחלים זרקו עליו אבנים וקיללו אותו.

בעקבות התלונה נפתחה חקירה במפלג לפשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י.

במהלך החקירה הגיעו חוקרי המשטרה למסקנה כי קיים חשש שלא מדובר באירוע פשיעה לאומני וכי צריך להעמיק בחקירת המתלוננים. בנוסף, עלו סתירות מהותיות בין גרסאותיהם של הפלסטיני והעדים. בבדיקת פוליגרף התברר שהפלסטיני נמצא דובר שקר וכן ממצאי המעבדה של הזיהוי הפלילי קבעו כי אין ממצאים לחומרים דליקים.

כנגד הפלסטיני נפתחה חקירה והוא נחקר בחשד לשיבוש מהלכי חקירה, מסירת ידיעה כוזבת על עבירה מסוג פשע ועבירה נגד קיום הסדר הציבורי. מעצרו של הפלסטיני הוארך עד ליום שני הבא.

תיק החקירה הועבר לפרקליטות הצבאית לצורך בחינת החומר להגשת כתב אישום על העבירות שנחקרו.

במשטרה מדגישים כי, "חקירת אירוע הצתת הבית בכפר דומא מתאריך 20.3.16 מראה כי בכל אירוע בו יש חשד לפשיעה לאומנית הוא נחקר במקצועיות, בנחישות, ותוך הפעלת כלל המשאבים שעומדים לרשות משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי כך גם תוצאות החקירה שמביאות לגילויים ומעצר המבצעים".

בחקירת האירוע בשיתוף שירותי הכבאות במחוז יו"ש עלה כי מדובר בהצתה אך עם עדויות המעורבים לא עולות בקנה אחד עם ממצאי החקירה.

במשטרה מוסיפים, "בחקירות האירועים האחרונים עולה חשד כי אותם מתלוננים מדווחים דיווחים כוזבים ומנסים לגרום לאירועי השריפות להיות לאומנים ובכך פוגעים במרקם החיים העדין בדגש על תקופה ביטחונית מורכבת. אנו רואים בחומרה את הדיווחים הכוזבים ונמצה את הדין עד תום עם אותם חשודים".