נתניהו בטקס. הערב
נתניהו בטקס. הערבצילום: יח"צ

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, חנכה היום (שלישי) את אגף הלימודים החדש במכללה החרדית 'פרוג' בבני ברק - זכרון נא"ה - על שמם של הרב איתם ונעמה הנקין הי"ד שנרצחו בפיגוע ירי בשומרון.

באירוע השתתפו גם רבה הראשי של העיר תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו, בני משפחות הנקין וערמוני, הסגל החינוכי ותלמידות המכללה להן הוענקו באירוע תעודות הוקרה לסיום הקורסים.

צוות המכללה החרדית "פרוג" העניק לגברת נתניהו יצירת אומנות מפרי עבודתה של נעמה הנקין, כהוקרה על "פועלה ללא לאות למען אחדות העם והארץ".  

בדבריה התייחסה נתניהו לדמותה של נעמה הנקין הי"ד, "אני מתרגשת להיות כאן היום בטקס חנוכת האגף החדש במכללה, שנקרא על שמם של נעמה ואיתם הנקין זכרונם לברכה. נעמה, שנרצחה יחד עם בעלה איתם בפיגוע אכזרי בשומרון, הייתה חלק מרכזי מהמקום הזה. היא הייתה מלאת השראה, שהורגשה היטב ביצירה שלה. נעמה יצרה מתוך מקצועיות גדולה ומתוך שילוב אמיתי בין אהבה לאמונה".

בהמשך ציטטה נתניהו דברים שכתבה נעמה: "אני מאמינה ביזמות ככלי עוצמתי, שמאפשר לי לייצר פתרונות ייחודיים לצרכים ולחוסרים שאני מזהה במגזרים שונים. אני מאמינה שיש לי את הכוחות, הידע והיכולות להנגיש ידע ותוכן לציבור שאינו חשוף אליו או שחסרים לו הכלים לרכוש אותו. אני רוצה להשפיע על קידום נשים עצמאיות בכלל ולפעול לקידום מיזמי תוכן לציבור המעצבים החרדי, גברים ונשים, שינגישו עבורם ידע וכלים הנמצאים כיום רק באקדמיות החילוניות".

אשת רה''מ הוסיפה, "מסיימות הקורסים היקרות, אתן מגשימות היום חלק נוסף מהצוואה הזו שהשאירה לנו נעמה ז"ל. לצערנו הרב, נעמה כבר לא איתנו, אבל יצירותיה, דרכה ורוחה, ימשיכו ללוות אותנו ולהתוות לכולנו את הדרך: דרך של קירוב לבבות ואחדות בעמנו, דרך של הנגשת הכלים המקצועיים לעוד ועוד ציבורים וחלקים בעם ישראל, דרך שמוסיפה אהבה מול השנאה ואור מול החושך. אני גאה בכן ומאחלת לכן הצלחה רבה בהמשך הדרך".